Hvorfor er jeg så træt og svimmel
Fra : alice_trauelsen

Dato : 22-08-01 17:06

Hej
Jeg har mange kroniske sygdomme bl.a. sjøgren syndromet, sarkoidose,
kronisk øjnebetændelse, mavekatar og jeg får ofte nyrebækken betændelse.
Efter den sidste omgang af nyrebækken betændelse og penselinkur, har jeg
nu i snart nogle måneder haft stærke smerter særlig i hele venstre side,
jeg kan f.eks. ikke ligge på venstre side om natten og ikke gå
almindeligt op af trappen mere. Der er smerter i hver eneste muskel og
led. Udover det har jeg en del hovedpine og så er jeg ofte svimmel. Jeg
spørger tit for tiden, når jeg kommer ned i stuen om de har et sted jeg
kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt
den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af
udmattelse. Det er det værste. Jeg har det sidste stykke tid snakket en
del med min læge. I dag sagde han jeg skulle på prednisolon, for at se
om det er sarkoidosen der driller. Han ved godt at jeg har næsten alle
de bivirkninger som man kan få af prednisolon. Men hvad skal jeg gøre ?
Skal jeg bare "prøve" om det er sarkoidosen, eller hvad kan der være
galt med systemet. Lægerne har også luftet tanken om at jeg måske har
haft en lille hjerneblødning, men det er kun formodning. Hvad skal jeg
gøre ? ET lille ps. lægerne siger også jeg er for tyk og skal slankes.
Jeg vejer for tiden 100 kg. det skyldes den periode hvor jeg fik
prednisolon. Så vi har lagt vores kostvaner lidt om. Men hvad skal jeg
dog gøre ? Gode råd modtages med tak og undskyld det lange brev.

Mange trætte hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 22-08-01 18:11

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev

> [...]
> kan falde om. :( det er ment både ironisk og meget alvorligt. Det samt
> den enorme træthed, der mere er som om jeg er totalt bombet af

Det lyder ikke rart!

Kanske din svimmelhed, hovedpine og træthed er en smertereaktion?

Jeg er kronisk smertepatient og har i perioder de nævnte symptomer.
Især trætheden gør det vanskeligt at fungere og det er min erfaring,
at søvn ikke er en virksom kur. Derimod synes jeg det hjælper, når
jeg husker at få tilstrækkelig med væske, frisk luft og - uanset jeg ikke
orker det - indtage lidt "åndelig føde". Desuden er det naturligvis
vigtigt, at min smertebehandling er passende, så jeg ikke har for
mange smertegennmbrud.

Idet jeg er el-kørestolsbruger, er mit energibehov lavt og jeg kan
ikke få de nødvendige vitaminer og mineraler via min kost. Derfor
spiser jeg dagligt en multivitaminpille og ginsing, som jeg på trods af
en stor skepsis overfor den alternative verden, synes virker. Når jeg
er i en periode hvor trætheden overmander mig, har jeg som regel
sjusket med vitaminer og ginsing. Mon du har lagt din kostvaner så
meget om, at du ikke får de nødvendige vitaminer?

God bedring!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : hani

Dato : 18-01-02 20:35

"Lotte M" skrev d. 22-08-01 18:11 dette indlæg :
> [...]
> sjusket med vitaminer og ginsing. Mon du har lagt din kostvaner så
> meget om, at du ikke får de nødvendige vitaminer?

Har du tatt stoffskifte prøver ? Gjør det du kan legge på deg hvis
stoffskifte er lavt. Jeg har sel tatt kortison og lagt på meg, men det
største probleme var stoffskifte.B12 mangel gir smerter i ledd og
svimmelhet du kan også bli svimmel i mørke.Animi eller kronisk animi er
også vanlig hvis du skulle ha stoffskifte problemer.Har du stoffskifte
problemer kan du også få angst til tider også kan du få trege
bevegelser.Prøv å ta prøver hos legen.hilsen hani

http://www.kandu.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 18-01-02 21:13

"hani" <hani.news@kandu.dk> skrev

> Har du tatt stoffskifte prøver ?

Jeps og mit stofskifte er normalt.

> Jeg har sel tatt kortison og lagt på meg, men det
> største probleme var stoffskifte.B12 mangel gir smerter i ledd og
> svimmelhet du kan også bli svimmel i mørke.

I mit tilfælde skyldes smerterne at jeg har en svær rygdeformitet
(skoliose), hvorfor min ryg er stivgjort fra bækkenet til skulder-
bladniveau. I forbindelse med en af operationerne blev jeg lammet
og er nu i den paradoksale situation, at jeg er kørestolsbunden, men
har en ryg, der ikke trives med at sidde i længere tid.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-01-02 23:35

Lotte M wrote:
klip

Jeg aner intet om *du* kan have gavn af det, men tror
du skal prøve, det er vist tidligere nævnt i en anden
tråd,
men jeg har oplevet meget forskel, hvis du kan få en
hest til træning, for jer begge.

Og jeg har absolut ingen kendskab til din specielle
lidelse, eller de andre's.

(undlader bevidst unskyldene smileys eller andet)

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lotte M

Dato : 19-01-02 15:19

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev
> [...]

> du skal prøve, det er vist tidligere nævnt i en anden
> tråd, men jeg har oplevet meget forskel, hvis du kan få en

For mit vedkommende er ridning en skidt ide - jeg har et par
gange haft kontakt til ridefysioterapeuter og de mener det vil
være for farligt. Problemer er min ryg er sat sammen med
"søm og skruer" - som her:
http://www.handiinfo.dk/skoliose_efter_operation.shtml
og det ikke blot er en lille del af ryggen. Min ryg tåler ikke
stød og rystelser (der er nærmest ingen naturlig "fjeder") og
hvis jeg skulle falde at hesten.... - det tør de ikke risikere.

> Og jeg har absolut ingen kendskab til din specielle
> lidelse, eller de andre's.

Normalt er en skoliose en relativ banal lidelse og hvis jeg
ikke var blevet opereret havde ridning angiveligt været
alletiders ide.

Jeg er sikker på at ridning i /mange/ situationer er god terapi
for dårlige rygge og i øvrigt ved en lang række handicaps.

> (undlader bevidst unskyldene smileys eller andet)

Hvorfor det?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 19:19

Lotte M wrote:
klip

> Hvorfor det?

Tja, da fangede du mig vist i en form for "modsat" diskrimination

Fra : Lotte M

Dato : 19-01-02 19:40

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev

> Tja, da fangede du mig vist i en form for "modsat" diskrimination

Godt set
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 19:44

Lotte M wrote:

> http://www.handiinfo.dk

Og nu jeg husker det, det er fint med fjernelsen af baggrundsfarven.

Fra : Lotte M

Dato : 19-01-02 20:04

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev

> Og nu jeg husker det, det er fint med fjernelsen af baggrundsfarven.

Alletiders!

Findes der farvekombinationer, som alle farveblinde kan se?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Erik G Christensen

Dato : 19-01-02 20:28

Lotte M wrote:

> Findes der farvekombinationer, som alle farveblinde kan se?

ups, jeg er desværre ikke ekspert, kun handicappet

Fra : Per S.

Dato : 22-01-02 19:58

Hejsa..
jeg er stødt på en side under Statens Information, der fortæller om
forskellige former for farveblindhed, og man kan teste sin sides farver, og
se hvordan den tager sig ud, når farveblinde ser den:

http://www2.si.dk/netsteder/raad/farveblind/index.html
Med venlig hilsen
Charlotte
--
Se vores Hjemmeside:
www.heartnsoul.dk

Fra : Dorthe Thomsen

Dato : 14-09-01 09:08

Hej med dig!!!!
Spørg din læge om han kender til symtomerne på Acusticus Neurinom!!!!Og om
han ved hvad det er????
Jeg tror du skulle gøre det
Venlig hilsen
Dorthe

Fra : maler

Dato : 30-09-01 06:40

For ca 1 år siden begyndte min mor at blive svimmel , det blev være og
være og for et halvt år siden efter hun var blevet blå og gul af alle de
slag hun havde fået når hun faldt blev hun indlagt. Idag, efter at hun
både har været indlagt på psykriatisk afd. og på sygehuset har hun fået
konstateret at hun har creutzfeld jacob , det er den menneskelige
variant af kogalskab.

http://www.kandu.dk/