AOpen HQ08 ATX (Blue)
Fra : Madman

Dato : 22-08-01 15:20

Er der mon nogen i gruppen her, der ved om AOpen HQ08 ATX (Blue)
pc-kabinet er ved at udgå? Ved et kik i http://www.edbpriser.dk/ ser
det ud som alle forhandlere i top 10 har leverings-problemmer. Mon det
skyldes, at der er en ny model på vej ?
Hilsen Madman.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-08-01 17:58

Madman wrote:
> [...]
> pc-kabinet er ved at udgå? Ved et kik i http://www.edbpriser.dk/ ser
> det ud som alle forhandlere i top 10 har leverings-problemmer. Mon det

Det ved jeg ikke, men hold nallerne fra det ( min mening ) Det er et
skod kabinet. Kommer med en medfølgende strømforsyning som larmer så
man er ved at tro at maskinen er ved at lette fra jorden. Også det
invendige design har jeg set smartere på andre kabinetter. Pladsen i
sådant en kabinet er ikke odrdenlig udnyttet pga. placering af
strømfosyning osv.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : S@ndman

Dato : 22-08-01 22:43

> [...]
> invendige design har jeg set smartere på andre kabinetter. Pladsen i
> sådant en kabinet er ikke odrdenlig udnyttet pga. placering af

Jeg har netop sådan et kabinet, det larmer meget. Hvad kan jeg gøre for at
mindske den enorme larm?? Skal jeg skifte strømforsyning eller..?? Hvad
koster en strømforsyning..??

S@ndman

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 22-08-01 23:54

> Jeg har netop sådan et kabinet, det larmer meget. Hvad kan jeg gøre for at
> mindske den enorme larm??

Det er meget nemt. Du kan gøre som jeg har gjort med lige præcis samme
strømforsyning - det er ganske gratis, temmelig ufarligt, og resultatet
bliver en helt lydløs strømforsyning.

Princippet går ud på at mindske spændingen til PSU-blæseren fra 12 til 7
volt. På den måde kører den lidt langsommere, og larmer meget mindre. Det
betyder selvfølgelig, at blæseren ikke flytter så meget luft, men dette kan
der kompenseres for, ved evt. at installere en lownoise kabinetblæser i
fronten af computeren. Dette var dog ikke nødvendigt hos mig.

Fremgangsmåden kan du læse på http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V

Du kan evt. forbedre din egen "installation" ved at indbygge en kontakt, som
du borer i en tom frontplade (hvor der normalt sidder cd-rom drev eller
diskdrev), hvor du så kan skifte mellem 5, 7 og 12 volt - og på den måde kan
variere blæserhastigheden, efter behov. Uden at være direkte vanskeligt,
kræver det dog at du har lidt kendskab til elektronik.

God fornøjelse.

mvh
Peter

Fra : Jesper

Dato : 22-08-01 18:58

Madman <emh@pc.dk> skrev i en
> [...]
> pc-kabinet er ved at udgå? Ved et kik i http://www.edbpriser.dk/ ser
> det ud som alle forhandlere i top 10 har leverings-problemmer. Mon det

Jeg ville ikke vælge Aopen. Jeg har netop købt et Antec SX1240 og er yderst
tilfreds med både plads og opbygning. Og dette kabinet har en 400w psu. Et
plus efter min mening. Fik det gennem www.bsmultimedia.dk, hvis det har
interesse.

Mvh Jesper

Fra : Jens.

Dato : 23-08-01 16:36

Jeg har haft et HQ08 i et år. Og efter min mening larmer det ikke synderlig
meget. Jeg er yderst tilfreds. At man kan få kabinetter der siger mindre er
da muligt, men jeg har også hørt kabinetter der siger mere.
Så valget er op til dig. Jeg er tilfreds.
/Jens.

Fra : Madman

Dato : 24-08-01 15:09

On Wed, 22 Aug 2001 19:58:03 +0200, "Jesper" <jesper@wrongemail.dk>
wrote:

> [...]
>tilfreds med både plads og opbygning. Og dette kabinet har en 400w psu. Et

Uha, Uha !
Det er vist godt jeg ikke fik købt et Aopen kabinet, det med støjen er
ikke ligefrem tiltalende. Jeg synes ellers det så både smart og
funktionelt ud. Jeg har derfor været på nettet for at kikke lidt på
Antec SX1240, som ser rigtig godt ud, men er selvfølgelig også dobbelt
så dyrt. Jeg har lige et par spørgsmål hertil:

Da jeg overvejer at købe en DigitalDoc5
(http://www.macpower.com.tw/digitaldoc5.htm ), vil jeg gerne vide om
blæserne i Antec SX1240, har en ledning til overvågning af
omdrejningstal?

Har Antec "standardfarve", som f.eks PlexWriter eller l.... - farvet
som min gyslige Compaq?

Hvad med støj ?

Tak for alle svar!
Hilsen Madman