Anbefaling af forhandlere
Fra : noname99dk

Dato : 22-08-01 14:02

Hej folks

Jeg skal snart ud og købe ny PC, har I noget kendskab til forhandlere i KBH
og på nettet ?

Jeg tænker på

Føniks computer,
MM Vision,
Take Two,
Akademisk datasalg,
SGH

Kender I nogle andre gode og prisrimelige forhandlere ?

Jeg har tænkt på en AMD 1200mzh 266 , med brænder (uden dvd) og geforce
grafik kort.

Hilsen Per

Fra : Devast8or

Dato : 22-08-01 14:33

noname99dk <noname99dk@yahoo.dk> wrote in message
> Hej folks
>
> Jeg skal snart ud og købe ny PC, har I noget kendskab til forhandlere i
> [...]

Kender dem ikke

> Take Two,
Lever de stadig? Er det den samme Take Two der lå inde på frederiksberg for
~3 år siden som havde en masse problemer med kunder der klagede? Dem med et
sort og hvidt logo? Jeg troede at de røg på røven. Hvis det er dem så lad
være med at købe noget der. Jeg købte engang et motherboard der periodisk
ikke virkede og hver gang jeg var derinde var de mildt sagt pisseligeglade
og gjorde alt hvad de kunne for at de ikke skulle give mig et nyt mobo.

> Akademisk datasalg,
Kender dem ikke

> SGH
Hvis det er SHG.dk så kan de helt klart anbefales, de er hurtige og
profesionelle og brokker sig ikke hvis man vil have pengene tilbage for
noget.

> Kender I nogle andre gode og prisrimelige forhandlere ?
Jeg er selv ret glad for Midt-Data, også et godt og professionelt
foretagende. Deres ting koster måske ~30-55 kr. mere end hos andre (ligesom
SHG.dk) men det er det værd. Der er ikke noget ved at have sparet måske
200,- ialt hvis halvdelen af dine varer går i stykker og det tager 4 måneder
at få byttet dem fordi du har købt hos et fuskerfirma :)

Itbutikken har jeg også hørt meget godt om, har dog ikke handlet der selv.

PRC-data kan frarådes, jvf. min post i tråden "Hvilken Hardware web butik
kan anbefales???" fra 16-08-01 (Message-ID:
<cDQe7.433$rg1.10487@news000.worldonline.dk>)

> Jeg har tænkt på en AMD 1200mzh 266 , med brænder (uden dvd) og geforce
> grafik kort.
>
> Hilsen Per

HTH og held og lykke med dit køb

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Khawk

Dato : 22-08-01 14:53

"noname99dk" <noname99dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej folks
>
> Jeg skal snart ud og købe ny PC, har I noget kendskab til forhandlere i
KBH
> og på nettet ?
>
> Jeg tænker på
>
> Føniks computer,
> MM Vision,
> Take Two,
> Akademisk datasalg,
> SGH
SHG kan jeg varmt anbefale. De andre har jeg ingen erfaringer med.

> Kender I nogle andre gode og prisrimelige forhandlere ?
Jeg købte de fleste dele hos BJ trading da jeg opgraderede for omkring 2
måneder siden. De er billige, men deres support kunne være bedre. De har
track and trace. Desværre virkede det åbenbart ikke ordentligt da jeg
bestilte. Dvs der stod at varerne var sendt, hvilket blev bekræftet ved et
telefonopkald indtil jeg gik dem på klingen med hvornår jeg så kunne
forvente at modtage det posten. Dette fik dem til at undersøge det mens jeg
ventede, med det resultat at jeg fik at vide at de manglede en af delene,
men de regnede med at få den næste dag. Jeg går ud fra at de fik den
manglende del eftersom jeg modtog pakken 2 eller 3 dage senere.
mvh
Kim

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-08-01 16:42

Khawk skrev i meddelelsen <3b83b990$0$259$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>Jeg købte de fleste dele hos BJ trading da jeg opgraderede for omkring 2
>måneder siden. De er billige, men deres support kunne være bedre.

Hvilken support?

Jeg ville købe noget, og prøvede at ringe derind for at høre om det var det
rigtige kabel/stik, da billedet ikke virkede på deres hjemmeside.

Ingen tog telefonen hele dagen, så jeg prøvede næste dag.. med samme
resultat som første dag. OK så emailer jeg da bare, og 2 minutter senere
havde jeg sendt en email. Jeg har aldrig fået svar..

Jeg bestilte dog varene, og det gik hurtigt nok, jeg fik dem næste dag, og
heldigvis var det de rigtige kabler.

BJ Trading er billige, og levere hurtigt, men garanti er ikke noget jeg
ville ønske at prøve at få opfyldt hos dem..

--
Anders Houmark

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-08-01 14:59

Personlig erfaring omkring MM-Vision:
Hvis de er billige så køb der ... De er flinke nok, og deres teknikere er
_næsten_ kvalificerede, men vi snakker om en lille butik, en lille fisk, der
faktisk trækker det meste af deres omsætning hjem på DVD, Mp3 og playstation
tilbehør.

Jeg vil tilgælngæld anbefale dem på det varmeste til køb at netop DVD Mp3,
PSX, PSone & PS2. De har _virkelig fat i hvad der rykker, og på trods at
størrelsen har de en af danmarks største udvalg i DVD maskiner og
playstation tilbehør (havde en gang _det_ største). De har unik expertice
indfor nævnte de nævnte områder.

Ps. De ligger ikke i kbh, men i Roskilde og i Rønne (hehe en
computerforetning i Rønne... *LoL*)

--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...