Varme problem???
Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-08-01 12:00

Minimum belastning
CPU : 58-63
Fuld belastning.
65-70

Mobo ligge pænt konstant på 47 !?!

Det drejer sig om en T-Bird 1400/266 (ikke OC) er det for meget??? (Mobo:
ASUS K7M266)

--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...

Fra : Jesper Andersen

Dato : 22-08-01 12:15

Hvilken køler?
For mig ser det du af meget.
Jeg kører selv med en 1200/200 og den ligger ved minimum på 34, og max på 46

Jesper A-

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-08-01 13:13

En eller anden coolmarster, maskinen er købt samlet, men den skulle være ok
(i følge mira data, anyway).

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-08-01 13:24

Jeg har købt en 80mm blæser extra. Nogen fede ideer til hvoren dan skal
monteres... (med skruer ??? :)

Muligheder:
På bagsiden af kabinettet (lige ved siden af PS/2 USB og COM porte, i CPU
højte), rimmeligt airflow ud i gennem kabinettet (massere af huller)
eller
I bunden på forsiden, plastik fronten forhindre dog optimalt airflow (tror
jeg)
og skal den skal den blæse ud eller suge ind????

PSU sidder _helt_ oppe mod toppen af kabinettet, og har kun huller ud mod
CD-rom drevet (ikke ned mod resten systemet)

/Mikael

Fra : HamSelv

Dato : 22-08-01 16:22

Hvad bruger du af køling?

Jeg har en 1200/266, ikke OC, og den ligger på ~50 i idle. MB på 34.

Jeg har en ThermalTake Volcano 6cu køler på CPU'en og 2 80mm blæsere i
kabinettet

Jeg kan ikke få temp. længere ned.
--

HamSelv

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-08-01 14:22

Lyder af meget, min 1333@1500 ligger på ca 39 idle og 48 max...

> Mobo ligge pænt konstant på 47 !?!

Lyder også af meget! Min når aldrig over 35...

> Det drejer sig om en T-Bird 1400/266 (ikke OC) er det for meget??? (Mobo:
> ASUS K7M266)

Regenr med at du mener et A7M266... Ligesom mit.

Jonny.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 22-08-01 14:51

Hvad bruger du til at måle med??? Jeg bruge ASUS probe, kan det ha noget at
sige.

Hvad har du af extra køling???

Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-08-01 07:23

> Hvad bruger du til at måle med??? Jeg bruge ASUS probe, kan det ha noget
at
> sige.

Jeg bruger Asus Probe 2.14.04.

> Hvad har du af extra køling???

Jeg har DragonOrb på CPU, BlueOrb på MB, heatspreaders på RAM.
80mm low noise i PSU'en, 90mm low noise bag CPU'en og 80mm high speed
forrest i kabinettet (Skal snart skiftes ud til en lownoise også

Jonny.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 23-08-01 07:38

>Lyder af meget, min 1333@1500 ligger på ca 39 idle og 48 max...

>Lyder også af meget! Min når aldrig over 35...

Nu ville jeg nok heller ikke kalde din computer for "standart". Jeg er vandt
til de temperature du snakker om, med normal køling.

Jeg tror jeg lukker diskutionen, da jeg lidt har fundet det jeg håbede på at
finde...

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-08-01 15:26

Hvordan har du OC'et din 1333 på dit Asus A7M266??? Jeg vil nemmerlig gerne
OC'e min 1400 på samme mobo....

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-08-01 07:20

> Hvordan har du OC'et din 1333 på dit Asus A7M266??? Jeg vil nemmerlig
gerne
> OC'e min 1400 på samme mobo....

Moddet mit MB, som det ses her:

http://www.athlonoc.com/asusmod.php

Men jeg har dog en elektronikuddannelse, for det kræver en meget rolig hånd

Så er det bare at hæve FSB'en, og foreløbig har jeg hævet den til 137 MHz,
som giver 1507 MHz ved 1,65 vcore, men jeg regner med at smide den op på en
145-146 stykker så jeg når de 1,6 GHz, men så er jeg nok også nødt til at
sætte min vcore op til 1,75 igen

Du kan sagtens FSB overclocke den allerede nu, og hvis du er heldig, kan du
sikkert godt nå de 1500 som den er nu (med GOD køling

Jonny.