Forvirret mht. cookies
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 22-08-01 10:16

Hejsa!

Jeg har et ASP-script på mit domæne www.toyotaextreme.dk, der laver en
cookie på brugerens harddisk med brugerens navn, email og medlemsnummer.

Men nu har jeg et mystisk problem;
Hvis cookien er oprettet på en side med adressen
www.toyotaextreme.dk/bla.bla.bla
så kan jeg ikke læse cookien når brugeren i stedet kommer ind på
toyotaextreme.dk/bla.bla.bla (altså uden www)

Der bliver simpelt hen lavet 2 forskellige cookies alt efter hvad der står i
adresselinien, når cookien oprettes!

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet..

Håber på svar!

Mange hilsner Rene'
PS. Håber det er den rigtig gruppe jeg spørger i

Fra : Anders Holbøll

Dato : 22-08-01 11:58

Rene' Godskesen wrote:

> Der bliver simpelt hen lavet 2 forskellige cookies alt efter hvad
> der står i adresselinien, når cookien oprettes!

Ja, naturligvis. Du har vel læst:
http://home.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html

> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet..

Sæt Response.Cookies("bla").Domain til at pege på den korte version af
domainet. Det giver dog problemer ved det, at det domain du vil bruge er
et dk-domain og browseren (i følge spek-en) ikke må sætte en cookie på
et domain, der kun består af 2 dele (eks. toyotabla.dk).

Du kan jo også bare, når folk ankommer til toyotabla.dk, redirecte dem
til www.toyotabla.dk

--
Anders

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 22-08-01 12:24

"Anders Holbøll" <dev-null-20010820@serveren.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo også bare, når folk ankommer til toyotabla.dk, redirecte dem
> til www.toyotabla.dk

Jeg takker for svaret

Rene' G