OTD Ændrings forslag til fundatsen for
Fra : Rea721

Dato : 22-08-01 15:30

Til , dk.admin, dk.admin.opslag, dk.edb.internet.udbydere
Med FUT dk.admin

Den nuværende fundats for dk.edb.internet.udbydere er nederst i
indlægget.
***************

Min begrundelse for ændringsforslaget er primært for at finde et sted i
dk.* hirakiet hvor det er ON Topic at spørge til og om sin udbyders
nuværende status. Sagt på en anden måde "Er xxx udbyderes news server
nede p.t." og lignende spørgsmål.
Den sekundære grund er at det ikke lykkedes mig at få en gruppe oprettet
til dette formål.

Fundatsen for dk.edb.internet.udbyder er i forvejen meget bred, så der
er muligvis ikke behov for den helt store ændring, så jeg prøver med 2
versioner.

*************[Version 1 , den korte]***************

[Nuværende afsnit]

2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser

Ændres til:

2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser samt status.

Denne ændring er meget kort og er for mig nok til at det legaliseres at
stille f.eks. flg. spørgsmål:

"Er XX udbyders server nede p.t. da jeg ikke kan sende
indlæg?" ,

"Er der nogen der ved hvor når XX udbyder får sin
e-Mali server op at køre igen".

Hvis der kan skabes enighed om at den lille ændring kan accepteres, og
at den er nok til at legalisere den type spørgsmål som jeg nævnte, er
der ingen grund til at ændre mere.

***************[Version 2 , den lidt længere]********

[Nuværende 2 afsnit]

2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser

Ændres til:
2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser samt status.

-snip-
Typiske emner kunne være:
* Gode/dårlige oplevelser med udbyderne
* Nye ydelser
* Nye udbydere/opkøb/lukninger/konkurser
* Hvilken udbyder tilbyder ?

Tilføjes 2 eksempler mere, så det ser således ud:

Typiske emner kunne være:
* Gode/dårlige oplevelser med udbyderne
* Nye ydelser
* Nye udbydere/opkøb/lukninger/konkurser
* Hvilken udbyder tilbyder ?
* Er min udbyders "xxx service" nede?
* Hvornår er den "xxx service" oppe igen?

De 2 tilføjelser er beskrevet for en _præcisering_ af at disse spørgsmål
er On Topic.

Min hensigt er kun at få legaliseret den type spørgsmål i DEIU, og
derfor er andre forslag velkommende, sålænge at der kan skabes enighed
og at ændringen dermed bliver godkendt.

Debat periode:
21 Aug. - 11 Sep. 2001

Vh Rea721 (AkA) Leon Andrea

*******************
Hele Fundatsen i sin nuværende form.
*******************
1. Gruppenavn:
dk.edb.internet.udbydere

2. Beskrivelse:
Positive og negative erfaringer, nye ydelser

3. Fundats:
Formålet med gruppen dk.edb.internet.udbydere er at stille
et forum til rådighed, hvor man kan diskutere positive og
negative erfaringer med Internetudbyderne, de til rådighed
værende ydelser og de udbyderafhængige forskelle mellem
disse.

Typiske emner kunne være:
* Gode/dårlige oplevelser med udbyderne
* Nye ydelser
* Nye udbydere/opkøb/lukninger/konkurser
* Hvilken udbyder tilbyder ?

Uønskede emner er:
* Reklamer fra udbydere
* Generelle software-problemer

Spørgsmål vedrørende den korrekte opsætning (fx adresser på
navneservere) for en udbyder vil være velkomne, men gruppen
er ikke beregnet til diskussion af netværksteknik eller
software.

Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten,
men gruppen er ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør i
det hele taget altid redegøre for eventuelle tilhørsforhold
til en given udbyder, når man skriver.

4. Begrundelse:
Jeg synes, at dk.edb.internet i for høj grad domineres
af spørgsmål om og kommentarer til udbyderne og disses
ydelser. Hvis dette emne flyttes til en separat gruppe, tror
jeg dk.edb.internet vil vinde ved det.

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagsstiller:
Asbjørn Højmark

/Red. 5.2.2001 LM

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.