Ridestøvler. Spørsmål - Haster
Fra : Tonje Solheim

Dato : 22-08-01 07:03

Fikk i går ridestøvlene jeg bestilte. Imperial kunstlær fra Hööks.
Str 39 og med normal skaftvidde. Husker fra jeg var 12 at ridestøvler
er et prosjekt å få av.
Støvlene er store nok i \sålen (heldigvis er jeg smal i bena, for disse er
smale).
Leggen er vel akuratt tenker jeg.. med ridebukse.
Men akuratt i ankelen er den litt stram. Ikke vondt stram, men litt
vanskelig
å få av -stram. Da jeg var 12 hadde jeg gummi (og de strekker jo seg
ikke)..
Men vil kunstlærstøvler vie seg ut.. etter en dag, en uke eller en måned?
Noen som har peil???

Tonje

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-08-01 08:18

In article <GWHg7.4$Ej6.796@nreader1.kpnqwest.net>, Tonje Solheim wrote:
> [...]
> er et prosjekt å få av.
> Støvlene er store nok i \sålen (heldigvis er jeg smal i bena, for disse er

Det lyder lækkert ;-0

> [...]
> ikke)..
> Men vil kunstlærstøvler vie seg ut.. etter en dag, en uke eller en måned?

Jeg ved ikke om de udvider sig, men hvorfor ikke
købe jogpurts og skafter for sig ?? Så kan du få
lige hvad der passer fx. beholde dine jogpurts,
selvom du får tykkere ben, fx. fordi du rider
meget ?? Eller du kan beholde dine skafter når
dine jogpurts er slidt op. Fornylig har jeg endda
set jogpurts med luftsål, lige som der er på løbe
og kondi sko. Jeg har ikke selv prøvet dem, men
jeg kan forestille mig de er behagelige at gå i.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Tonje Solheim

Dato : 22-08-01 09:33

god idee.. men veldig mye dyrere...

Fra : Tine Gade

Dato : 22-08-01 12:39

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 22-08-01 20:14

Hej Tonje.
Læder vil udvide sig ved brug (bare ta almindelig sko som et eksempel). Hvis
du skal have dem udviddet hurtig, kan du legge støvlerne i blød, lade dem
tørre med masse sammenstoppet avispapir i, og så smøre dem godt ind med
læderfedt bagefter, så de ikke tørrer ud.
Du justerer selv med mængde avispapir, i de partierne som skal udvides.
Ellers så er alternativet at du hiver dig ud på en længre gåtur (hjemme i
stuen eller ude, for den sags skyld), mens du gør en masse knæbøj, for at få
støvlerne mere bløde i ankelpartiet (da vil de automatisk blive
meretøjelige)
Håber du kan bruge dette.
Hilsen Ditte

Fra : Lily

Dato : 22-08-01 21:35

Ditte Cecilie Simonsen <ditte@godjenta.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8wTg7.3214$9%5.73609@news.world-online.no...
> [...]
> tørre med masse sammenstoppet avispapir i, og så smøre dem godt ind med
> læderfedt bagefter, så de ikke tørrer ud.

Også kunstlæder? Jeg har nemlig et par, der skulle kasseres fordi de blev
for små. (Mine lægmuskler er blevet for store )

Hilsen Tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-08-01 10:39

> Også kunstlæder? Jeg har nemlig et par, der skulle kasseres fordi de blev
> for små. (Mine lægmuskler er blevet for store )

Køb et par nye skafter, og klip den øverste del af støvlerne
af, således at du kan komme i dem. Du har således et par
ridestøvler der kan tåle at du går i vand, mudder og stalden
uden at tage skade og de løse "skafter" gør jo at man ikke
kan se det.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 23-08-01 23:52

Hej Tina.
Nej kunstlæder går dette ikke med, det er nemlig ikke læder men lavet af
noget gummiagtig materiale, som er bahandlet sådan at det skal se ud som
læder.....
Beklager.
Hilsen Ditte