Få testet sin hjemmesider ?!?!
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-08-01 04:27

Jeg har lavet en side og det meste er i php, men der er nu en på min side
der siger at der poppe et blankt vindue op, hvilket jeg ikke forstår noget
af ?!?!?!.....er der en side der kan teste om ens hjemmeside er opbygget
forkert ??

Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-08-01 04:45

http://validator.w3.org
--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 22-08-01 12:49

Hos mig fungere siden uden problemer!

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Morten FN

Dato : 22-08-01 14:10

http://www.webhullet.dk/lov.htm

her mangler link !!

Mig bekendt findes dir ikke lige umidelbart en script-tjekker til PHP. Der
findes til HTLM - men så er det jo kun outputtet du får tjekket !'

/morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 14:32

Morten FN <mfn@sid.dk> writes:

> Mig bekendt findes dir ikke lige umidelbart en script-tjekker til PHP.

Hvad ville du dog også med sådan en?

Hvis dit script er syntaktisk korrekt brokker parseren sig ikke, og så
kan du for det meste være glad.

Hvis det så er semantisk forkert er det jo også godt, men hvis det
ikke er, skal du ikke regne med at finde et stykke software der kan
fortælle dig det.

> Der findes til HTLM - men så er det jo kun outputtet du får tjekket !'

Det er vel i de fleste tilfælde også det der er interessant?

--
Jacob - www.bunk.cc
If it wasn't so warm out today, it would be cooler.

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 22-08-01 14:58

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>
> Hvis det så er semantisk forkert er det jo også godt, men hvis det
> ikke er, skal du ikke regne med at finde et stykke software der kan

Det ville da ellers være fint. Et stykke software der kan gætte hvad det
er man egenligt har tænkt sig

--
-
Poul-Erik Andreasen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 15:18

Poul-Erik Andreasen <poulerik@pea.dk> writes:

> Det ville da ellers være fint. Et stykke software der kan gætte hvad det
> er man egenligt har tænkt sig

Ja, du skriver bare:

"Jeg vil gerne have en hjemmeside med forum, og det hele.", og så
laver det lige noget der ligner www.jubii.dk på 2 sekunder.

--
Jacob - www.bunk.cc
Short people get rained on last.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 15:20

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> Ja, du skriver bare:
>
> "Jeg vil gerne have en hjemmeside med forum, og det hele.", og så
> laver det lige noget der ligner www.jubii.dk på 2 sekunder.

Derefter postes det på usenet i 20 vilkårligt udvalgte grupper - og så er
den hjemme.

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-08-01 17:03

"Morten FN" <mfn@sid.dk> wrote in message news:9m0auj$cv0$1@sunsite.dk...

> http://www.webhullet.dk/lov.htm
>
> her mangler link !!

Hehe....tak fordi i har tjekket webhullet.dk, men det var nu ikke lige den
side der skulle tjekkes :))

> Mig bekendt findes dir ikke lige umidelbart en script-tjekker til PHP. Der
> findes til HTLM - men så er det jo kun outputtet du får tjekket !'

Ja dem kender jeg godt, men det er ikke ligefrem HTML'en jeg skal have
tjekket.

For at forklare det lidt nærmere, så er det www.tuborgvej177.dk jeg ville
tjekke.
Grunden til det er at der er en der siger, både i forum'et og under forslag,
at han får et tomt popup vindue når han tilføjer et forslag og jeg har ikke
noget problem og jeg har ikke hør andre sige at de har samme problem....

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 17:58

"Brian Rosenkrantz" <brian@rosenkrantz.it> writes:

> [...]
> noget problem og jeg har ikke hør andre sige at de har samme problem....

Så har du naturligvis spurgt hvilken browser han bruger, ikke?

Netscape 4 har det fx ikke godt med tabeller der ikke bliver afsluttet
rigtigt. Prøv også at få ham til at lave en "View source" eller hvad
det nu hedder i hans browser, så han lige kan se om siden vitterlig er
tom, eller det er dig (eller hvem der nu har lavet siden) der ikke
kunne finde ud af sin HTML.

--
Jacob - www.bunk.cc
By all means, let's not confuse ourselves with the facts!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-08-01 18:24

In article <m37kvwm3q8.fsf@paven.bunk.cc>, "Jacob Bunk Nielsen"
<spam@bunk.cc> wrote:

> [...]
> nu hedder i hans browser, så han lige kan se om siden vitterlig er tom,
> eller det er dig (eller hvem der nu har lavet siden) der ikke kunne

Jeg ville foreslå dig at prøve siden gennem http://validator.w3.org. Som
Jacob også skriver, har Netscape det ikke godt med uafsluttede tabeller,
men faren, som jeg ser det, ligger i kun at kontrollere ens html igennem
Explorer, da den notorisk tillader en masse snavs og spagettikode, som
næsten ingen andre gør. Netscape, Mozilla samt mange andre browsere vil
kun læse korrekt html - korrekt = følger standarden fra w3.org. Personligt
bruger jeg også altid validator fra w3.org til test, da jeg så sikre mig,
at alle browsere, både tekstbaserede og grafiske, vil læse siden uden
problemer.

Kontrollen kan laves nemt ved at tilføje dette link i din footer: <a
href="http://validator/w3.org/check/referer">what ever<a>. Hver gang du
har lavet en ændring, aktiverer du blot linket, og din side bliver
valideret.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 19:43

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> writes:

> [...]
> også altid validator fra w3.org til test, da jeg så sikre mig, at
> alle browsere, både tekstbaserede og grafiske, vil læse siden uden

Du har ret i at IE tillader alverdens slam-HTML, men det gør de andre
browsere altså også langt hen ad vejen hvis de forstår det.

At ens side validerer på http://validator.w3.org er ikke nogen garanti
for at den vises korrekt i diverse browsere. Fx validere både HTML og
CSS på min hjemmeside, men den ser ekstremt slem ud i Netscape 4, og
hverken Opera eller Konqueror viser den som tiltænkt. Den ser fin ud i
Mozilla og IE.

Hvis man holder sig til gyldig HTML og CSS er der dog gode chancer for
at ens side vil se pæn ud i nye browsere, men altså ikke nogen
garanti.

--
Jacob - www.bunk.cc
Today is the first day of the rest of the mess.

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-08-01 20:07

"Jacob Bunk Nielsen" wrote in message news:m3y9ockkbh.fsf@paven.bunk.cc...

> Hvis man holder sig til gyldig HTML og CSS er der dog gode chancer for
> at ens side vil se pæn ud i nye browsere, men altså ikke nogen
> garanti.

Det får mig til at tænke på en diskussion jeg havde med en kammi som sagde
noget med at han syntes alle sider burde kunne vises på alle versioner af
IE. Den er jeg ikke helt enig i da jeg ikke syntes man skal blive ved med at
leve i 'fortiden' ... man bliver jo nødt til at følge med
udviklingen...uanset om man laver hjemmesider eller besøger dem...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 20:38

> [...]

> leve i 'fortiden' ... man bliver jo nødt til at følge med
> udviklingen...uanset om man laver hjemmesider eller besøger dem...

Som ham der udvikler en side er du nødt til at være opmærksom på hvem
publikummet for din side er. Hvis det primært er folk der sidder med
28.8 modems, så er der sikkert også en del, som ikke lige har en
version 5 browser ved hånden.

Hvis man derimod - som mig - er totalt ligeglad med hvordan folk
oplever ens side, og at nogle ikke får en fed oplevelse, så kan man
kaste sig over de nyeste standarder.

Personligt er jeg stor tilhænger af åbne fælles standarder, derfor har
jeg da også de der "valid HTML" og "valid CSS" ting på min side, så
kan folk se at det altså ikke mig den er gal med når det ikke ser helt
ud som tiltænkt.

.... men nok om det ... det var PHP vi kom fra.

--
Jacob - www.bunk.cc
Duct tape is like the force. It has a light side, and a dark side,

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-08-01 20:04

"Michael Rasmussen" wrote in message

> Jeg ville foreslå dig at prøve siden gennem http://validator.w3.org.

Jeg har prøvet, men der kommer en fejl ud for hver afsluttet(og nogen gange
starten) af en '<et eller andet>'...den laver en lille pil op mod den
afsluttende > .... det forstår jeg ikke helt ?!?!?

> Som Jacob også skriver, har Netscape det ikke godt med uafsluttede
tabeller,

Siger du at en uafsluttet tabel kan resultere i et popup vindue i Netscape
??

Mange tak...den vil jeg lige afprøve...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-01 20:34

"Brian Rosenkrantz" <brian@rosenkrantz.it> writes:

> Siger du at en uafsluttet tabel kan resultere i et popup vindue i Netscape
> ??

Nej, men den kan resultere i en tilsyneladende tom side.

--
Jacob - www.bunk.cc
Real computer scientists like having a computer on their desk, else

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 23-08-01 04:53

"Jacob Bunk Nielsen" wrote in message news:m3ofp7lwib.fsf@paven.bunk.cc...

> Nej, men den kan resultere i en tilsyneladende tom side.

Nå ok, men det er et tomt popup vindue han siger der kommer...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-08-01 16:37

"Brian Rosenkrantz" <brian@rosenkrantz.it> writes:

> Nå ok, men det er et tomt popup vindue han siger der kommer...

Måske det ville hjælpe dig, hvis du får ham til at give dig det link
han trykker på når det sker, og URL'en på den side linket er på.

Med andre ord, du må vist selv hive fat i ham og finde ud af om han er
en kegle, eller du er en slamkoder

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 24-08-01 05:07

"Jacob Bunk Nielsen" wrote in message news:m34rqyss8e.fsf@paven.bunk.cc...

> Måske det ville hjælpe dig, hvis du får ham til at give dig det link
> han trykker på når det sker, og URL'en på den side linket er på.

Det vil jeg så gøre...

> Med andre ord, du må vist selv hive fat i ham og finde ud af om han er
> en kegle, eller du er en slamkoder

Jeg håber det er ham der er en kegle :))

Mange tak for jeres svar !!

Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 22-08-01 20:00

"Jacob Bunk Nielsen" wrote in message news:m37kvwm3q8.fsf@paven.bunk.cc...

> Så har du naturligvis spurgt hvilken browser han bruger, ikke?

Ja, og han sagde at han brugte IE 5.0, hvilket jeg også bruger. Jeg får bare
ingen popup ?!?!

Det vil jeg så prøve at få ham til.

takker

Fra : stonor

Dato : 31-08-01 12:23

On Wed, 22 Aug 2001 18:03:20 +0200, "Brian Rosenkrantz"
<brian@rosenkrantz.it> wrote:

> [...]
>noget problem og jeg har ikke hør andre sige at de har samme problem....

Jeg har fundet problemet - tror jeg nok:

---
<script language="JavaScript">
if (window.screen.width < 1024) {
window.open('/forumload.php', 'Forum', 'resizable, status');
}
</script>
---

Da jeg satte min grafikopløsning ned til 800x600 gik det også galt i
min browser. Den kan ikke finde /formload.php. Måske skal du fjerne
slashen?

Anton
giraffen.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 31-08-01 14:23

> [...]
> <script language="JavaScript">
> if (window.screen.width < 1024)

> window.open('/forumload.php', 'Forum', 'resizable, status');

Jeg har fjernet scriptet nu :).... havde helt glemt at jeg havde lavet
det...det kommer fra en include.

> Da jeg satte min grafikopløsning ned til 800x600 gik det også galt i
> min browser. Den kan ikke finde /formload.php. Måske skal du fjerne
> slashen?

Det prøvede jeg også :)

Mange tak for svaret

Brian Rosenkrantz