Problem med hd > 32 gb
Fra : Rune Sindahl

Dato : 21-08-01 22:49

Hej NG

Jeg skrev for nyligt, at jeg havde købt en 40,1 gb hd, men at jeg kun kunne
se 32 gb af den. Jeg fik det råd, at opgradere BIOS, og det er så endelig
lykkedes for mig nu. Jeg har vha et program testet BIOS'en , hvor det
fremgår, at den skulle understøtte hd over 32 gb. Men alligevel er der ingen
ændring i BIOS. Er der nogen der har flere råd, eller er der måske noget
galt med hd'en??

Jeg har hørt, der skulle findes et program fra hver hd-leverandør, Disk
Manager, hvor man skulle kunne løse problemet alligevel. Det vil jeg så
prøve. Men er der andre der har nogle gode råd??

mvh Rune Sindahl

P.S. harddisken er en IBM Deskstar 40GV 41.1 gb

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-01 01:02

Jeg gav dig et råd i din tidliger tråd, med hensyn til at prøve at bruge
fdisk fra en win me start diskette har du prøvet det ?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 22-08-01 01:18

> [...]
>prøve. Men er der andre der har nogle gode råd??
>
>mvh Rune Sindahl
>
>P.S. harddisken er en IBM Deskstar 40GV 41.1 gb

Læs mit svar til dig, hvis du ikke vil arbejde videre med bios.
Så er disk manager fra IBM sagen - virker perfekt på min fars PC.

Mig bekendt er der kun disse 2 løsninger - ikke andre.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-08-01 07:56

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev i en meddelelse
> Så er disk manager fra IBM sagen - virker perfekt på min fars PC.
>
> Mig bekendt er der kun disse 2 løsninger - ikke andre.

Og så skal man lige huske at checke at 32gb-jumperen ikke er sat.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-08-01 01:42

>Og så skal man lige huske at checke at 32gb-jumperen ikke er sat.

OK - korrekt - men som standard er IBM's diske altid sat til max str.,
men hvis nu en har sovet i timen på IBM's fabrik - og sat jumperen
anderledes - så ja, man skal også lige checke jumperne !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.