Gitte Naldals video(er)
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 21-08-01 21:39

Hej.

Jeg har hørt meget godt om Gitte Naldals video om trailerlæsning og har
overvejet at købe den. Er hendes første video noget værd? Burde jeg også
købe den?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Tanja Bromley

Dato : 22-08-01 12:29

> Jeg har hørt meget godt om Gitte Naldals video om trailerlæsning og har
> overvejet at købe den. Er hendes første video noget værd? Burde jeg også
> købe den?

Jeg er nok noget "farvet" i min mening, idet jeg i forvejen har en smule
kendskab til horsemanship Jeg så først Gitte Naldal's første video, og
tænke; "nå ?". - Jeg syntes ikke rigtigt, jeg fik noget ud af den - den
virkede lidt rodet.
Senere så jeg video nr. 2, og den synes jeg er virkelig god !! MEN, hvis du
springer video nr. 1 over, så får du ikke alle grundøvelserne med ... dvs.
at hvis du ikke kender f.eks. Pat Parelli's "7 Games System", så vil du ikke
ane, hvordan øvelserne i video nr. 2 skal udføres.

Summa summarum ... hvis du er helt "grøn" i horsemanship-faget, så start med
video nr. 1. - Men hvis du derimod kender grundøvelserne, så gå direkte til
video nr. 2.

/Tanja B

Fra : Winther

Dato : 24-08-01 13:09

Kommer til at tænke på et kursus jeg var til med Gitte Naldal. Pris var
aftalt pr rytter, men før hun ville gå igang forlangte hun at tilskuere
skulle betale 100kr hver. Der iblandt evt. forældre, chauffører, og andre
som var der. - Jeg er heldigvis ikke blevet afkrævet penge når jeg har
overværet ridetimer andre steder.....

Vh: Winther

Trond Øyvind Hermansen <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en

Fra : Peter Bromley

Dato : 24-08-01 15:43

"Winther" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle betale 100kr hver. Der iblandt evt. forældre, chauffører, og andre
> som var der. - Jeg er heldigvis ikke blevet afkrævet penge når jeg har

Det er ret almindeligt, at der tages 'en pris for at deltage til clinics, og
en anden for at være tilskuere.
Og hvorfor egentlig ikke? Man kan lære utroligt meget ved at se på,
hvorefter man kan tage hjem og træne det med sin egen hest.
Hvis tilskuerne får noget ud af sådan en clinic, så ser jeg ikke noget galt
i det!

Men folk bør gøres opmærksomme på det først, da det kan blive træls at sidde
og glo i bilen, efter at ha kørt "lille Fie" et par hundrede km, for at
deltage i 2 dage af 5 timers undervisning

Peter!