sikring af bruger data
Fra : Mickey

Dato : 21-08-01 21:06

Jeg har gjort lidt for at sikre mine brugeres data - godt nok er der ikke
vildt meget af det, men alligevel.

De brugere jeg har har følgende adgange på maskinen:
ftp (proftpd, sat med chroot til ~)
shell: /bin/false
PHP: safemode
Perl: normal (standardinstallation)
POP3: normal

Er der noget jeg skal sikre mig mere end jeg har gjort (ud fra ovenstående
liste) for at det ikke er muligt at lave ged i maskinen eller læse evt.
ændre andre brugeres data ?
Hvor kan jeg evt. læse mere om den slags brugersikkerhed ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Steen Suder

Dato : 21-08-01 22:14

Mickey wrote:

<KLIP>

> |-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

Bliver der gjort noget for at behandle dén tilstand? Jeg kan forestille
mig at det er lidt hårdt i længden

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Mickey

Dato : 21-08-01 22:33

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> skrev i en meddelelse

> Bliver der gjort noget for at behandle dén tilstand? Jeg kan forestille
> mig at det er lidt hårdt i længden

dejligt afslappende ;)

Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-08-01 06:57

Mickey wrote:

<KLIP>

Et godt sted at starte er:
http://www.attrition.org/security/newbie/security/rh-sec.txt

/Kim

Fra : Mickey

Dato : 22-08-01 15:05

"Kim Nielsen" <knielsen@proventum-solutions.net> skrev i en meddelelse

> Et godt sted at starte er:
> http://www.attrition.org/security/newbie/security/rh-sec.txt

den er jo til RedHat...
- jeg bruger Suse 7.0, men jeg vil da kigge på den alligevel ;)

Fra : Kim Nielsen

Dato : 23-08-01 07:51

Mickey wrote:

> den er jo til RedHat...
> - jeg bruger Suse 7.0, men jeg vil da kigge på den alligevel ;)

alt hvad der står i den virker også på andre linux dists. Og nogle af
emnerne gælder endda også generelt til unix

/Kim