??? Hvor stor harddisk ???
Fra : Schulz

Dato : 21-08-01 20:52

Hejsa!

En af mine kammesjukker har en gammel 150 MHz pentium-maskine. Han vil gerne
vide, hvor stor en harddisk han kan smide i den aldrende PC.

På chipsettet står der: Intel - PCIset - SB82437VX - L6314004 - SU116

Bios-chippen hedder: Award - PCI/PnP 586 - S/N 044796048

Bios softwaren hedder: Award modular bios - ver. 4.51pg

Hvor stor harddisk kan maskinen klare??

Med venlig hilsen
Martin
Århus V.

Fra : Khawk

Dato : 21-08-01 21:35

Prøv at se i bunden af hans skærm når maskinen starter op og er ved at tælle
ram. Der står award BIOS id. Du kan trykke på pause for at nå at skrive det
hele ned. Alternativt kan du hente CTBios v 1.5 som vil give dig samme
informationer. Denne kan findes her:
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip
Id kan for eksempel være 2A59IZ1DC-00.
Informationerne er fundet her: http://www.wimsbios.com/ . På den side kan du
også slå dit motherboard op.
Hvis du skal bruge hjælp til dette kan du skrive igen med BIOS id.
Såfremt du ikke kan få din bios til at klare så store harddiske som du har
lyst til så kan du hente en disk manager på harddiskproducentens hjemmeside
som kan sørge for at du kan bruge harddiskens fulde størrelse alligevel.
mvh
Kim