undelete i unix ?
Fra : Vladislav

Dato : 21-08-01 16:24

Er det muligt at undelete filer/DIR i unix (prim. Free-BSD) ?

findes der nogle apps der klarer problemet ?

Jeg kom nemlig til at 'rm'e en forkert fil......

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-08-01 18:45

Vladislav:

> Er det muligt at undelete filer/DIR i unix (prim. Free-BSD) ?

Det er det vist, men jeg har også indtryk af at det er en
anelse mere kompliceret end med et FAT-filsystem.

> findes der nogle apps der klarer problemet ?

Jeg synes jeg så nogle fiduser til det i løsningen på en af
Honeynets opgaver.

> Jeg kom nemlig til at 'rm'e en forkert fil......

Kan du ikke bare kopiere den ind fra nattens sikkerhedskopi?

Jacob
--
"There are only two types of data:
Data which has been backed up

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-08-01 18:55

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Kan du ikke bare kopiere den ind fra nattens sikkerhedskopi?

Rigtige mænd tager ikke backup og kigger i stedet på

http://freshmeat.net/search/?site=Freshmeat&q=undelete§ion=projects

-Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-08-01 21:18

I artikel <3b82a0c5$0$707$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, skrev "Claus
Rasmussen" <clr@cc-consult.dk>:

> Rigtige mænd tager ikke backup og kigger i stedet på
[snip]
"Backups are for wimps. Real men upload their data to an FTP site
and have everyone else mirror it." Linus Torvals

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-08-01 23:05

Martin Schultz wrote:

> I artikel <3b82a0c5$0$707$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, skrev "Claus

> "Backups are for wimps. Real men upload their data to an FTP site
> and have everyone else mirror it." Linus Torvals

LOL.

Fedt citat. Den havde jeg ikke hørt før.

-Claus

Fra : Steen Suder

Dato : 21-08-01 22:11

Claus Rasmussen wrote:

> Rigtige mænd tager ikke backup og kigger i stedet på

Det er ikke helt korrekt; de kopierer deres vigtige sager ud på nettet
og lader andre tage backup

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 21-08-01 22:18

"Vladislav" <vladislav@nospam.dk> wrote in message
> Er det muligt at undelete filer/DIR i unix (prim. Free-BSD) ?
>
> findes der nogle apps der klarer problemet ?
Jeg fik engang slettet hele mit root-dir (pokkers tage -rf når man er lidt
hurtig!) og jeg fik hele lortet igen, vha. MC...
Så hvis du har MC (MidnightCommander) på den, så skulle det være ok... Dog
kun på ext2 partitioner (default linux)

Jeg kan ikke helt huske hvad menuen der hedder, men det er oppe i "commands"
mener jeg det er, og så nede i bunden et sted... Har ikke lige en MC ved
hånden!

/Løjmann

Fra : Kent Friis

Dato : 22-08-01 01:36

Den Tue, 21 Aug 2001 23:17:59 +0200 skrev Thomas Løjmann Jørgensen:
>"Vladislav" <vladislav@nospam.dk> wrote in message

>Jeg fik engang slettet hele mit root-dir (pokkers tage -rf når man er lidt
>hurtig!) og jeg fik hele lortet igen, vha. MC...

Pokker tager "idioter" med root-password.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Fra : Vladislav

Dato : 22-08-01 10:35

tak for gode links og citater

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-08-01 21:27

On Wed, 22 Aug 2001 00:36:09 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent
Friis) wrote:

>Pokker tager "idioter" med root-password.

BAHH :P Sådan går det når man er hurtig på fingerne... Fra nu af
bruger jeg kun -rf flaget EFTER jeg har angivet pathen til det der
skal slettes ;)

/Løjmann