Netkort Probs
Fra : Vladislav

Dato : 21-08-01 16:21

Haves 3COM EtherLink Xl 10/100 (3C905-TX)

Probs.
Kortet ser ud til at fungere til helt, med mindre man overfører store data
mængder (primær filer over 500mb) eller downloader mere end 1-2 timer i træk
- så crasher windoze (win2K sp2) og maskinen genstartes

Forslag, ideer ?

Ved ikke om det skyldes af selve netkortet eller drivere eller windoze

ps. hvis der er nogen der kender et godt netkort-test apps, så må I meget
gerne sende linken (Netstat er udmærket, men tester kun forbindelsen)

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-08-01 18:30

> Forslag, ideer ?

Har du IPX/SPX protokollen installeret?
Hvis du har, så afinstaller den, da den skodder.

Har du fast IP-nummer, hvis ikke så giv den det.

Hvis det ikke hjælper så installer et rigtigt OS (Linux)

/kenne

Fra : Vladislav

Dato : 22-08-01 10:37

hehe - har det hele - pånær Linux - det var netop den jeg har i gang med at
hente - nåede ikke længere end 150 mega i alt - jeg suger med 26k og det
crasher efter hver 50-60 MB

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-08-01 17:37

Vladislav wrote:

> hehe - har det hele - pånær Linux - det var netop den jeg har i gang med at
> hente - nåede ikke længere end 150 mega i alt - jeg suger med 26k og det
> crasher efter hver 50-60 MB

Bruger du "download accelerator plus" eller "getright"?
Hvis du gør så er der mulighed for at genoptage download (forudsat at serveren
understøtter det)
Jeg ved godt at det ikke løser problemet men ....
Hvor henter du fra (jeg foreslår
http://mirrors.sunsite.dk/redhat/7.1/en/iso/i386)

/kenne