linux redhat 7.1 gmc mystik
Fra : Aksel

Dato : 21-08-01 14:25

gmc (x-filemanager) opfører sig mærkeligt på indtil videre 2 installationer.
Når jeg prøver at starte programmet går det i selvsving. Det ser ud som om
det starter og stopper og starter og stopper og... Er det et kendt fænomen,
og (hvordan) kan det afhjælpes?

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 21-08-01 16:53

Aksel wrote:

> [...]
> det starter og stopper og starter og stopper og... Er det et kendt fænomen,

gmc fungerer som en del af Gnome, det er Gnome der genstarter det. Det
er sikkert Linux-kernen der stopper det. Grunden til at Linux-stopper
det er sværere at svare på, men der må være en bug. Prøv at opdatere det
RH 7.1 er efterhånden ved at være et halvt år gammelt så du kan sikkert
finde en nyere version.

--
-
Poul-Erik Andreasen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 21-08-01 20:56

Hej!

Poul-Erik Andreasen wrote:

> [...]
> det er sværere at svare på, men der må være en bug. Prøv at opdatere det
> RH 7.1 er efterhånden ved at være et halvt år gammelt så du kan sikkert

Jeg havde samme problem som Aksel på et tidspunkt. gmx er tilsyneladende tænkt til
at kunne åbne .zip-filer hvilket jeg på et tidspunkt prøvede. Der skete nøjagtig
det samme. Jeg prøvede at dræbe processen, men som skrevet lukkede gmx ned,
startede igen i det uendelige. Derfor ændrede dets PID værdi hurtigere en for
eksempel top kunne opdatere PID'en. Jeg måtte reboote. Irreterende.

Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-08-01 17:04

Hej igen!

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> startede igen i det uendelige. Derfor ændrede dets PID værdi hurtigere en for
> eksempel top kunne opdatere PID'en. Jeg måtte reboote. Irreterende.

Der er åbenbart en som har byttet om på mit c og mit x.
Martin