Temperatur på 1000mhz
Fra : DogToy

Dato : 21-08-01 10:23

Hvad er den normale temperatur på en Athlon 1000 mhz... min ligger normalt
på 63 C er det for varmt???

Fra : Sprocket

Dato : 21-08-01 10:49

Hejsa
Nej det er ikke for vamt
Min Athlon 1400 ligger normalt på 55-60 grader.når den arbejder altså

Fra : Martin Jensen

Dato : 21-08-01 13:34

Min 1333 ligger på 42 grader når den arbejder (seti, snet, primecpu), og jeg
har en billig noname køler, og alm. udluftning i kabinettet, så ja jeg vil
mene det er for varmt.

/Martin

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 21-08-01 21:56

"Martin Jensen" <extremech@os.dk> skrev:
> Min 1333 ligger på 42 grader når den arbejder
> (seti, snet, primecpu), og jeg har en billig noname
> køler, og alm. udluftning i kabinettet, så ja jeg vil
> mene det er for varmt.

Nej, det er bare din temperatur måler som måler alt alt for lidt.
Så længe temperatur målerne ikke er indbygget i selve CPU kernen, så kan
temperatur sammenligninger ikke bruges på andet end på ens egen maskine.

Jeg har bøjet temperatur proben på mit Soltek MB op, således at den pressen
mod maven af CPU'en. Det burde hjælpe lidt på kvaliteten af temperatur
udlæsningen, men hvem siger at proben virker 100% nøjagtigt af den grund.

Mit setup:
T-bird 900@1000 VCore 1,75 V.
Silverado 50 - v. 6 Volt.
Soltek SL-75KAV-X
Temp v. fuld load = 52 grader.
Temp v. IDLE 25 grader.

ATI Radeon AIW uden blæser = 32 grader + 0 støj!

Kører systemet stabilt, jamen så tænk ikke mere på CPU'ens arbejdes
temperatur!
63 grader er kun i overkanten, hvis målingen er 30 grader for lav i
forvejen.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-08-01 14:33

> Nej, det er bare din temperatur måler som måler alt alt for lidt.
> Så længe temperatur målerne ikke er indbygget i selve CPU kernen, så kan
> temperatur sammenligninger ikke bruges på andet end på ens egen maskine.

Kan det ikke tænkes at jeg har genial køling i kabinettet?

Ved hjælp af papstykker får jeg drejet airflow fra en 80 mm blæser (kold
luft, suget ind udefra fronten af kabinettet) op så den blæses op mod
cpu'en....

Den anden blæser sidder i sidepladen af kabinettet og suger varm luft ud
lige over cpu'en....

Hvis jeg slukker blæserne så stiger temperaturen op til 58 grader ved
primecpu og seti og dnet....

Så jeg får 16 grader mindre ved hjælp af 2 ekstra 80 mm blæsere....

Men det er da muligt min temperaturmåler måler forkert.

/Martin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-08-01 16:02

"Martin Jensen" <extremech@os.dk> skrev i en meddelelse news:3b83b49e$0$359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så jeg får 16 grader mindre ved hjælp af 2 ekstra 80 mm blæsere....
>
> Men det er da muligt min temperaturmåler måler forkert.

Hej Martin
Det er meget sansynligt at temperaturmåleren måler forkert,
uden at kende spec. på den vil jeg ikke tro den er bedre end +-5%
og det uden at tage højde for en eventuel ulinearitet.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 22-08-01 22:48

"Martin Jensen" <extremech@os.dk> skrev:

> Kan det ikke tænkes at jeg har genial køling i kabinettet?

Det er da meget muligt, jeg kender ikke dit system, men jeg ved pr. erfaring
at temp. målinger fortaget af de under Duron/T-bird sidende prober ikke er
ret habile.
De egner sig bedst til sammenlignings forsøg foretaget på sin egen PC - evt.
før og efter CPU køler skift o.l.

> [...]
> af kabinettet) op så den blæses op mod cpu'en....
>
> Den anden blæser sidder i sidepladen af kabinettet
> og suger varm luft ud lige over cpu'en....

Det lyder ret enkelt - har du nogle billeder af systemet ?

> Men det er da muligt min temperaturmåler måler forkert.

Det siger jeg ikke at den gør, men sandsynligheden for at den måler med en
nøjagtighed inden for +/- 2 grader er ret lille.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-08-01 13:41

"DogToy" <storgaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er den normale temperatur på en Athlon 1000 mhz... min ligger normalt
> på 63 C er det for varmt???

Går den ned i tide og utide, eller kan du ha' den kørende i timevis uden
nedbrud?
Hvis den er stabil er det ikke for varmt.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk