fjerne stiplede linjer
Fra : Henrik Woer

Dato : 21-08-01 00:41

Er det mig der husker helt forkert eller hvad + men findes der ikke et
script der kan fjerne alle stiplede linjer omkring tekstbokse og linjer
under links ?

Henrik

www.woer.dk

Fra : jopa

Dato : 21-08-01 09:21

Henrik Woer skrev bla..
men findes der ikke et
> script der kan fjerne alle stiplede linjer omkring tekstbokse og linjer
> under links ?

Nedenstående sættes ind i din bodykode på den side hvor du har trykbare
links
onclick="self.focus();"

--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : Henrik Woer

Dato : 26-08-01 14:53

Men er der ikke et, der en gang for alle kan placeres i head der fjerner
både stidplede linjer omkring links og linjer omkring billeder ?

Fra : jopa

Dato : 26-08-01 16:39

Henrik Woer skrev bla..
> Men er der ikke et, der en gang for alle kan placeres i head der fjerner
> både stidplede linjer omkring links og linjer omkring billeder ?

Kender det ikke men det er da ikke slemt lige at smide det stykke kode ind
på hver af de sider hvor du har trykbare links/billeder.

eks:

<head>

</head>

--
jopa

Merhaba hos bulduk''
www.jp-web.dk

Fra : gitscho

Dato : 21-08-01 17:12

du kan indsætte:

onFocus="this.blur();"

i de links du har på siden for at fjerne den stiplede linie omkring
linket/billedet.

mvh
Gitscho

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Glerup

Dato : 26-08-01 16:55

Henrik Woer skrev:

> Er det mig der husker helt forkert eller hvad + men findes der ikke et
> script der kan fjerne alle stiplede linjer omkring tekstbokse og linjer
> under links ?

Det er en seriøst dårlig idé, at bruge focus til noget så ligegyldigt
som at fjerne stiblede linjer omkring links i eXPlorer!! Det forstyrrer
alle, der navigerer med tabulatortasten eller på anden musefri måde.

Personligt kan jeg ikke se, ideen i at fjerne noget som et program
bruger til at markere, at et link er i fokus. Det er jo ikke en del af
websiden, og det er meget diskret. Jeg kunne forstå, hvis der kom en
stor limegrøn bar frem, men en stiblet linje?!

Hilsen.

Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : ziggi

Dato : 16-09-01 16:19

Den her kode sættes ind i heden så forsvinder de stiplede linjer
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
function fixUglyIE()
{
for (a in document.links) document.links[a].onfocus =
document.links[a].blur;
}
if (document.all)
{
document.onmousedown = fixUglyIE;
}
//-->
</script>

Fra : Rune Glerup

Dato : 16-09-01 16:46

ziggi skrev:

> [...]
> function fixUglyIE()
> {
> for (a in document.links) document.links[a].onfocus =

En langt bedre løsning, da man stadig kan navigere med tabulatortasten,
men det er stadigvæk et problem, at man kunstigt fjerner noget
funktionalitet i et program. De stiplede linjer er der jo ikke for sjov,
men for at vise, at dette link er aktivt eller i fokus.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-01 20:44

> [...]

> fjerner noget funktionalitet i et program. De stiplede
> linjer er der jo ikke for sjov, men for at vise, at dette

Ja, men tænk på hvordan

<area shape="poly" coords="67,8,88,23,22,116,2,98,67,8">

ville se ud på en mørk baggrund - så ville du også gøre noget for at pynte
på resultatet.

--
Allan

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-09-01 20:55

Allan Vebel skrev:

> Ja, men tænk på hvordan
>
> <area shape="poly" coords="67,8,88,23,22,116,2,98,67,8">
>
> ville se ud på en mørk baggrund - så ville du også gøre noget for at pynte
> på resultatet.

Der er meget lille sandsynlighed for, at jeg ville bruge imagemaps; og
en endnu mindre (reelt ikke-eksisterende) sandsynlighed for, at jeg
ville fjerne de stiplede linjer. Jeg er principielt i mod det; jeg ville
fx heller ikke ændre den pegende hånd ved links til eks. et kryds, som
jeg har set det flere steder.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-01 22:25

Rune Glerup <rune@kaboom.dk> skrev

> Der er meget lille sandsynlighed for, at jeg ville bruge
> imagemaps

Det er så en anden sag

Jeg fik engang en opgave hvor jeg skulle udpege nogle områder på et kort -
og her var imagemap det mest oplagte. Kortet var mørkeblåt med hvid tekst,
og her så det mildest talt skrækkeligt ud hvis jeg ikke fjernede
markeringen.

> Jeg er principielt i mod det

Det er jeg faktisk også, men det er rart at det kan lade sig gøre i
ovenstående tilfælde - også uden at miste funktionaliteten med hensyn til
tabulatoren, som onfocus="this.blur()" gør.

> jeg ville fx heller ikke ændre den pegende hånd ved links

Det kunne jeg heller ikke finde på, medmindre kunden direkte forlanger det
af designmæssige årsager.

--
Allan

Fra : newidentity

Dato : 18-09-01 00:19

Jeg kan godt se at det kan være dumt at fjerne den stiplede linie på et
link som i forvejen ikke har noget respons på onmouseover eller ikke er
i overensstemmelse med Jakob Nielsens dumme regler, men man behøver jo
ikke have 4-5 forskellige tegn der indikerer om det er et link, aktivt
link, besøgt link osv..

Så hvorfor ikke fjerne den stiplede linie på links som allerede giver
respons på den ene eller anden måde?

Det bliver jo pænere af det..

newidentity.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Glerup

Dato : 18-09-01 19:52

newidentity skrev:

> Så hvorfor ikke fjerne den stiplede linie på links som allerede giver
> respons på den ene eller anden måde?
>
> Det bliver jo pænere af det..

Det er de rare folk, som laver eXPlorer, der har gjort det sådan. Det
svarer til at ændre på folks toolbars, fordi man ikke synes, de passer
ind... something like that.

Off topic: <http://fuckwww.dk/>