Hvilken Editor
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 20-08-01 19:57

Hej!

Jeg vil godt lige høre jer om hvilken Text editor som i synes er bedst til ASP? Helst Freeware og lad mig lige sige jeg gider ikke
at det skal være starten på en uendelig tråd om småting så please skriv hvilken og hvorfor og lad det blive ved det.

Mogens
--
Svend-bent Index http://www.svend-bent.dk/
Software Shopping 255.000 varenr. http://www.svend-bent.dk/shop/

Fra : Tony

Dato : 21-08-01 07:58

Vi bruger www.editplus.com - den er hurtig, kan utroligt meget, har
color-syntaks highlight for de fleste udviklingsmiljøer.

Du kan downloade en 30-dages version.

-
Mvh
Tony Fonager
http://www.netcoders.dk - alt hvad du vil vide om Internet udvikling.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-08-01 21:59

"Tony" <tony@nospam-me-fonager.dk> skrev i en meddelelse news:3b8206be$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi bruger www.editplus.com - den er hurtig, kan utroligt meget, har
> color-syntaks highlight for de fleste udviklingsmiljøer.

Ja den virker nem at tilgå, jeg har lige testet flere editore og må indrømme at den fra http://www.evrsoft.com 1st Page 2000 er lige
så nem at bruge og så har den flere funktioner en editplus! Men meget af det extra man får med er mest lir.

Mogens

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 21-08-01 08:11

En del bruger også UltraEdit ved jeg, ellers søg på editor codecolor
freeware på google.com, så skulle du nok kunne finde et eller andet.
Du skal da også lige vide, at (efter min mening) hvis du skal til at lave
noget mere seriøst i ASP så kommer man nok ikke udenom MS InterDev, men den
er bestemt ikke freeware.
Held og lykke
Janus

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-08-01 22:12

"Janus Klok Lauritsen" <janus@mcb.dk> skrev i en meddelelse news:3b8209c9$0$259$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> En del bruger også UltraEdit
Den har jeg brugt før men Trial perioden er slut og jeg synes ikke den fangede mig. Det endet som regel med at jeg fik skodet
koden total, Specielt tabels er min svaghed

> freeware på google.com, så skulle du nok kunne finde et eller andet.

Ja man kan finde meget på google men den kan jo ikke fortælle mig hvad danske asp udviklere bruger ;-()

> Du skal da også lige vide, at (efter min mening) hvis du skal til at lave
> noget mere seriøst i ASP så kommer man nok ikke udenom MS InterDev, men den
> er bestemt ikke freeware.

MS interdev er vist lidt for langhåret til mig, jeg mener at jeg har haft en trail engang. Jeg mindes at jeg forsøgte med noget kode
men fik aldrig en eneste side til at virke!!

> Held og lykke

Ja det kan vi venstrehånds nørder jo altid bruge Tak!

Mogens

Fra : Anders Holbøll

Dato : 21-08-01 10:35

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> Jeg vil godt lige høre jer om hvilken Text editor som i synes er
> bedst til ASP?

Du skal da også lige vide, at (efter min mening) hvis du skal til at
lave noget mere seriøst i ASP så kommer man nok ikke udenom TextPad, men
den er shareware.

Det er en hurtig/no-bullshit text-editor, med color coding, reg-exp
(både søg og erstat), en rar måde at editerer tekst (kan f.eks. indente
et helt afsnit af gangen eller gøre et helt afsnit til store/små
bogstaver). Check http://www.textpad.com/ .

--
Anders

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-08-01 22:03

"Anders Holbøll" <dev-null-20010820@serveren.dk> skrev i en meddelelse news:3B822B35.B7739F0F@serveren.dk...
> Du skal da også lige vide, at (efter min mening) hvis du skal til at
> lave noget mere seriøst i ASP så kommer man nok ikke udenom TextPad, men
> den er shareware.

Ok den må jeg lige kigge på her engang. Jeg har ikke hente den endnu men vil nok prøve at gøre det i morgen.

Mogens

Fra : Birger Amstrup

Dato : 21-08-01 15:29

PC World har lige bragt en artikel om en ny editor som er freeware.

Prøv at checke den....... Den ser ok ud

MvH/
Birger

Fra : Birger Amstrup

Dato : 21-08-01 15:32

Sorry * Glemte et link til dig!

http://www.evrsoft.com

Hygge

Birger

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 21-08-01 22:01

"Birger Amstrup" <Birger@Amstrup.dk> skrev i en meddelelse news:3b8270a8$0$76946$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sorry * Glemte et link til dig!
>
> http://www.evrsoft.com

Ja den kan jeg godt li og jeg tror at det bliver mit valg.

> Hygge
I lige måde

Mogens