PQI 256MB modul og 440BX chipset
Fra : Tornado

Dato : 20-08-01 17:01

Hej,

Jeg købte nogle RAM for et par uger siden af mærket PQI. Det var nogle 256MB
moduler (PQI MS3856UPS -T28A3, PC133), hvilke jeg ikke kunne finde på PQI's
hjemmeside. De RAM moduler kunne IKKE bruges i mit motherboard, fordi
chipsettet var for gammelt (440BX) ifølge butikken. Der er tale om
single-side RAM moduler.

Nu har jeg fundet en anden butik, der forhandler PQI 256MB moduler som
double-sided (modelnumret er MS3856UXX-T68 - disse findes på PQI's
hjemmeside). Inden jeg bestiller dem, vil jeg gerne høre om der er andre,
der har PQI 256MB MS3856UXX-T68 (double-sided) til at køre på et 440BX
chipset (eller ligeså gamle chipsets).

Mit motherboard er Abit BP6 motherboard, og som nævnt med 440BX chipset.

--
Tornado

PS: Jeg har søgt i hele dk.edb.hardware igennem og fundet 3 tråde (på TDC's
newserver), og ikke fundet svar på mit "problem".

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-08-01 18:54

Det skulle virke, dit bundkort understøtter ikke mere end 128 mb på hver
side, det vil sige en 256 blok dobbeltsidet er fint.....
Har selv et Asus P3B-F med 440BX chipset og en veritec 256 dobbeltsidet
ramklods, den kører bare !!!

Hilsen Michael

Fra : HM

Dato : 20-08-01 22:14

Jeg har også PQI dobbelt-sidet PQI 256 på P3B-F (BX) board

-HM

Michael Nielsen <super36@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b814f33$0$97097$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...