jeg fanger ikke noget !!
Fra : Lars Steen

Dato : 20-08-01 11:49

Davs
Hvorfor fanger jeg aldrig noget i P&T søer, har været ude 11 gange a 8
timer, fangst 1 stk. på 600 gr, det er en kg pris af de helt store, ja det
er nok mere ned gulkd priserne er oppe på.
Hilsen Lars Steen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-01 14:15

Lars Steen skrev...
> [...]
det
> er nok mere ned gulkd priserne er oppe på.

Tja... Det kan der være mange årsager til:
Du fisker for dybt / for højt.
For hurtigt / for langsomt.
Med for lille / for stor / forkert agn.
Vandet er for varmt / for koldt.
Lufttrykket er for stabilt / for ustabilt.
Dine fingre lugter af møg / af smøger / af sæbe.
Du hopper rundt eller kaster skygge i vandet.
Du fisker med en flourescerende line, der ligner
en laser-stråle i vandet.
Der er ingen fisk i søen.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Lars Steen

Dato : 20-08-01 16:08

> Tja... Det kan der være mange årsager til:
ja det er jeg også 'bange for'

> Du fisker for dybt / for højt.
har prøvet overfladen, 30 cm fra bund, 1.5 m. nede.

> For hurtigt / for langsomt.
lade 'proppen ligge, men også trukket langsomt ind.

> Med for lille / for stor / forkert agn.
4 forskellige 3kroge, 6 forskellige Power bait, mange spinder samt 2 trutta

> Vandet er for varmt / for koldt.
det er næsten altid godt vejr/lidt varmt

> Lufttrykket er for stabilt / for ustabilt.
??

> Dine fingre lugter af møg / af smøger / af sæbe.
Ryger lidt

> Du hopper rundt eller kaster skygge i vandet.
Sidder i kørestol samme sted, næsten hele tiden

> Du fisker med en flourescerende line, der ligner
> en laser-stråle i vandet.
Bruger alm. snøre

> Der er ingen fisk i søen.
de springer meget, og andre haler dem op, 1 tysker trak 6 stk. op på det
sted som jeg sad, bare imens at jeg pakkede sammen, på ca. 15 min.

Det er sgu træls, med de tysker GGGG' - hvis man så bare fik 1 med hjem
engang imellem så var det til at holde ud.

Knæk & bræk
Lars Steen

Fra : -= GudeN =-

Dato : 20-08-01 16:26

hvilken sø fisker du i og hvor ligger den?
-Simon

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-01 17:27

Lars Steen
> [...]
>
> Det er sgu træls, med de tysker GGGG' - hvis man så bare fik 1 med
hjem
> engang imellem så var det til at holde ud.

Ja, jeg kan heller ikke fordrage turister, der render med alle fiskene
:)
Mit første svar var sådan set bare en opremsning af alle de
undskyldninger
jeg har, når jeg heller ikke fanger noget.
Jeg har oplevet ved et p&t hér i sommer, at fiskene bed på ganske
bestemte tidspunkter. Uanset vejret var der hugperioder ved søen
hvor næsten alle fik fisk, efterfulgt af laange perioder hvor vandet
virkede helt dødt.
Hér er et trick, jeg havde ret stor succes med, når fisken var træg:
Brug en kraftig line, f.eks. 0,40 eller en line, som ikke er ret
elastisk. Jeg antager at de moderne flettede liner også er gode.
Bind et lod 35-40 gram, eller et blink uden krog i samme vægtklasse,
for enden af snøren. Bind derefter en 50cm tynd line (0,20 - 0,23)
fast ca 50 cm fra loddet og bind en lille, meget skarp krog fast til
linen. Krogen skal være så let at powerbait´en ikke har problemer med at
få den til at flyde.
Når du nu kaster ud, strammer du linen op indtil stangen står spændt i
en bue. Powerbait´en vil flyde op og stå en ½ meter fra bunden, og du
vil
pga. den tykke line og det gode greb i bunden kunne føle hvert et lille
nap
i maddingen. Du skal ikke lade den nappe to gange...
Jeg brugte selv en flue "cigaren" (læs tidligere poster her i gruppen)
sovset ind i Berkley Strike, men jeg antager at Powerbait gør samme
gavn.
Knæk og bræk.
--

Venlig hilsen