Linux *Suk*
Fra : Finn Jensen

Dato : 20-08-01 10:34

Hej,

Når man er træt af Win og alle fejlene så ser man sig om efter noget andet
og har kom Linux ind i billedet. MEN hverken min printer, scanner,
cd-brænder eller isdn modem er understøttet for produksenten laver ingen
drivere. Hvad gør man så??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 20-08-01 10:47

In article <ZP4g7.5753$3q.202557@news010.worldonline.dk>, Finn Jensen wrote:
> [...]
> og har kom Linux ind i billedet. MEN hverken min printer, scanner,
> cd-brænder eller isdn modem er understøttet for produksenten laver ingen

Du skal oftest ikke på producentens hjemmeside, dine enheder skal være
specielle/meget gamle, hvis de ikke er understøttet idag.

Det største problem i den liste ovenfor er nok dit modem, hvis det er
internt.
Hvad er det mere præcist for enheder?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-08-01 11:56

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse

> Det største problem i den liste ovenfor er nok dit modem, hvis det er
> internt.
> Hvad er det mere præcist for enheder?

Jeg har en HP PSC 500 multi maskine, en HP CD-Writer 9350i plus et Eicon
Diva A/T ISDN modem (extern)

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 20-08-01 13:27

Finn Jensen wrote:

> "Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en HP PSC 500 multi maskine, en HP CD-Writer 9350i plus et Eicon
> [...]

Hej

Mange HP enheder understytter Linux. Har du
* HP computer
* HP tapeenhed
* HP printer
så er du godt kørende og kan hente nyttig information på HPs hjemmeside

http://hp-linux.cern.ch/support/device.php3
http://hp-linux.org/hw-support/

Venlig hilsen
Jørgen Kristensen

Fra : Jesper FA

Dato : 20-08-01 14:28

Finn Jensen wrote:

> Jeg har en HP PSC 500 multi maskine, en HP CD-Writer 9350i plus et Eicon

Er det SCSI er det ikke noget problem. Er det IDE burde det også virke, men
det har jeg aldrig selv afprøvet. Det er bare et spg. om at have loaded de
rigtige moduler.

> Diva A/T ISDN modem (extern)

Virker fint. Jeg har selv kørt med sådanne et i et par år indtil vi fik
ADSL. Der findes masser af HOWTO om det.

--
Jesper

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 20-08-01 15:22

On Mon, 20 Aug 2001 12:55:57 +0200,
Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Jeg har ... et Eicon
> Diva A/T ISDN modem (extern)

Det er lige så let at få til at virke som ethvert andet externt modem
med AT-kommandoer under Linux. Og når du vil skifte dit modem (hvis det
gamle er brændt af) slukker du computeren tager stikket til dit gamle
modem ud og sætter stikket til dit nye modem i, og tænder igen.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 20-08-01 18:38

Finn Jensen wrote:

> [...]
> og har kom Linux ind i billedet. MEN hverken min printer, scanner,
> cd-brænder eller isdn modem er understøttet for produksenten laver ingen

1. Hvilken printer er der tale om? Kan den Postscript? Hvad kan den
emulere?
2. Hvilken scanner er der tale om? Hvordan tilsluttes den til PC'en?
3. Hvilken CD-R er der tale om? IDE? SCSI?
4. Hvilken ISDN TA er der tale om? Hvilken type tilslutning?

Vi er som oftest interesserede i hvilke chips der sidder på f.eks. ISDN
TA'en, da det som regel ikke er et specifikt produkt, der er
understøttet, men mere generelt den chip der sidder på.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-08-01 05:40

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og har kom Linux ind i billedet. MEN hverken min printer, scanner,
> cd-brænder eller isdn modem er understøttet for produksenten laver ingen

Ang modem kan jeg evt hjælpe dig

AT&F&D&B2%B0

Den skulle måske virke med dit modem

/Peter