Athlon processorer
Fra : P. Sørensen

Dato : 20-08-01 10:38

Så vidt jeg kan se, er computere med Athlon processorer generelt lidt
billigere end Pentium - hvorfor? Hvad kan Pentium som Athlon ikke kan? Er
der nogen ulemper ved Athlon?
P. Sørensen

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Sprocket

Dato : 20-08-01 11:15

Hejsa!
Nej jeg vil nærmere sige at Athlon er hurtigere end Pentium processorer,og
du får mere for dine penge ved at købe en Athlon frem for en Pentium,Intel
som laver Pentium har altid været ret dyre,der er ingen logisk grund til at
en Pentium er dyrer end en Athlon,det er vel bare firma politik fra Intel's
side,da mange tror at jo dyre en ting er jo bedre,dette passer selvfølgelig
også i mange tilfælde,men ikke imellem en Athlon og Pentium.En lille ulempe
ved en Athlon er at den bliver ret varm,så extra køling er altid en god
ting,og en rigtig god Processor blæser kan anbefales.Men ellers vil du ikke
gå galt i byen,ved at købe en Athlon,jeg har selv lige skiftet fra en
Pentium 3 til en Athlon ThunderBird 1400mhz,og jeg har ingen problemer haft
overhovedet med den Processor.En sidste god ting at sikre sig,er at du har
en 300W strømforsyning i dit kabinet.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 20-08-01 15:04

Sprocket...

Hvor meget gav du for din CPU ??

Fra : Wizeguy

Dato : 20-08-01 19:46

De kan fås ned til 1307 kr. i følge www.edbpriser.dk.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : blackboot

Dato : 20-08-01 11:20

On Mon, 20 Aug 2001 11:37:35 +0200, "P. Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

>Så vidt jeg kan se, er computere med Athlon processorer generelt lidt
>billigere end Pentium - hvorfor? Hvad kan Pentium som Athlon ikke kan? Er
>der nogen ulemper ved Athlon?

Der er ikke logik i disse priser !
AMD lever ikke af at lave cpu'er, måske derfor kan de dumpe priserne.
Men da de laver ram, af en eller slags, kan jeg da godt tvivle på, at
det kan være særligt lønsomt.
Det er bare Intel, der er for dyre !

For en AMD Thunderbird 1400 MHz løber mageligt fra en Intel P4, samt
alle PIII.

Ulemper ved Athlon ?
P4 kræver ligeså meget køling, men PIII og Celeron afgiver den halve
effekt af duron/thunderbird og kan (hvis man bruger de rigtige
blæsere, kølere) give en mere støjsvag computer. Men det _kan_ godt
lade sig gøre at få en ligeså støjsvag computer med AMD's.

Man skal bare bruge lownoise kølere og kabinetblæsere, - det koster
ekstra. Der findes eksempelvist 12,5 dB kabinetblæsere (koster 140,-).

hilsen

John

Fra : Daniel-San

Dato : 20-08-01 14:59

> AMD lever ikke af at lave cpu'er, måske derfor kan de dumpe priserne.

Det gør Intel da heller ikke!!!.

Fra : Rune183

Dato : 20-08-01 15:39

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør Intel da heller ikke!!!.

Nej, men det er stort set det eneste de tjener penge på......

Fra : Pjn

Dato : 20-08-01 11:28

Hej

Nu skal der vel også lige med at det ikke er alle programmer en AMD kan
kører.
Eks. AutoCad kræver en Intel....

Pjn

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 20-08-01 11:43

> Hej
>
> Nu skal der vel også lige med at det ikke er alle programmer en AMD kan
> kører.
> Eks. AutoCad kræver en Intel....

Hvordan udmønter det sig??
Vi har 1 T-Bird 750 og en Classic Athlon 650 og de triller fint med Acad2K

MVH

THomas

Fra : blackboot

Dato : 20-08-01 12:24

On Mon, 20 Aug 2001 12:27:32 +0200, "Pjn" <perjust@nielsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej
>
>Nu skal der vel også lige med at det ikke er alle programmer en AMD kan
>kører.
>Eks. AutoCad kræver en Intel....

Hvor længe skal den påstand dog komme ?

PIII, Celeron og P4 har SSE instruktioner i cpu'en at drage fordel af.

Athlon, Thunderbird, duron, K6-familien har 3DNow instruktioner

De gamle pentium havde kun mmx.

Dette betyder da ikke noget.

John

Fra : Mogens

Dato : 20-08-01 13:15

wrote:

>Hej
>
>Nu skal der vel også lige med at det ikke er alle programmer en AMD kan
>kører.
>Eks. AutoCad kræver en Intel....

Sludder og vrøvl

Jeg har kørt både Autocad 97 og Autocad 2000 på min T'bird
uden problemer. Faktisk har begge programmer aldrig kørt bedre.

Jeg har endnu ikke set et program som ikke kunne køre på en
Athlon

Mvh Mogens

Fra : Jonny Jensen

Dato : 20-08-01 15:03

Det lyder RET usansynligt. De er begge x86 platforme og jeg har aldrig hørt
om eller stødt på programmer som ikke vil køre på enten den ene eller den
anden CPU...

Jonny.

Fra : Jonas Jensen

Dato : 21-08-01 15:52

Athlon er faktisk hurtigere i AutoCad end en Intel.
Eller rettere: Også i AutoCad er Athlon hurtigere

Fra : Pjn

Dato : 22-08-01 12:47

Hej igen

Tja det er tilsyneladende et levn fra gamle dage (AutoCad 11)

Der er tilsyneladende ingen problemer fremefter. Og både AMD og AutoDesk er
enige.

Pjn

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 22-08-01 13:29

> Tja det er tilsyneladende et levn fra gamle dage (AutoCad 11)
>
> Der er tilsyneladende ingen problemer fremefter. Og både AMD og AutoDesk
er
> enige.

OK. Jeg har haft AMD siden CAD ver. 14 så det skal jo nok passe det når du
skriver det. Men det er så også små 3-4 år siden.

MVH
THomas

Fra : Pjn

Dato : 22-08-01 14:35

Hej

Tja.... Som du ved er det svært at komme af med et rygte...

Pjn

Fra : ffr

Dato : 22-08-01 17:25

>Hej
>
>Tja.... Som du ved er det svært at komme af med et rygte...

Hvor der er røg, er der som regel også ild.....