SolidWorks V Inventor
Fra : Tim Christensen

Dato : 20-08-01 08:16

Hejsa, jeg sidder i en sydfynsk virksomhed som skal have nogle 3D-Cad
arbejdsstationer.

Hvilken danske forhandlere findes der ?

Er der nogle der kan 10 fordele ved at vælge SolidWorks i stedet for
Inventor (Jeg kan ikke lide sidstnævnte)

Med venlig hilsen
Tim Christensen

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 20-08-01 10:14

"Tim Christensen" <total@cyberdude.com> skrev...
> Hejsa, jeg sidder i en sydfynsk virksomhed som skal have nogle 3D-Cad
> arbejdsstationer.
> Hvilken danske forhandlere findes der ?

Tjaa, der er jo mange, og jeg vil nødigt fremhæve nogen fremfor andre, men
mon ikke CadConcept og NTI er et par gode bud?

> Er der nogle der kan 10 fordele ved at vælge SolidWorks i stedet for
> Inventor (Jeg kan ikke lide sidstnævnte)

Jeg tror du vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at kigge på nogle
internatinale NG's. Denne er ikke meget bevendt i denne sammenhæng.
Gruppen "autodesk.inventor.support" på "discussion.autodesk.com" er ikke så
Inventor-farvet som det lyder til. Mange af de aktive debattører dér kommer
fra store firmaer, med både Inventor og SolidWorks, og emnet debatteres
meget.
Hvis du søger på "SW" i denne gruppe finder du sikkert også et link til den
tilsvarende NG for SolidWorks.

Din sidste bemærkning i parantes tillader jeg mig at betragte som et
usagligt og irrelevant følelsesudbrud, som du bør forsøge at ignorere, hvis
du vil være bekendt at hæve din løn fremover

Af ren personlig nysgerrighed: Hvor på Sydfyn? Selv er jeg i
Svendborg-området.

--
Peter Blazejewicz
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 25-08-01 13:14

Hej Tim,

Du er velkommen til at kontakte undertegnede, som forhandler SolidWorks i
Danmark
Med venlig hilsen
Jess G. Frandsen

Solid Design House
Internet: http://www.sdh.dk
Firma email: mailto:info@sdh.dk

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 25-08-01 13:14

Hej Tim,

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 25-08-01 13:14

Hej Tim,

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-01 16:31

Jess for fa...., forstår du ikke snart at dine forhandler-fremstød IKKE er
velkommen her i denne NG.
Du henvises til NG:dk.marked.kommerciel.edb ellers vil du blive meldt til
ng. administrator.

Uanset om andre er mere interesseret i det ene eller det andet program, bør
du svare på det der bliver spurgt om.
Mvh

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-01 16:31

Fra : tj

Dato : 28-08-01 17:24

> Uanset om andre er mere interesseret i det ene eller det andet program,
bør
> du svare på det der bliver spurgt om.

Manden spurgte faktisk om forhandlere, og det svarede Jess jo sådan set på?
mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-01 06:21

Både og.
Det kan da ikke være på sin plads i denne NG at liste landets CAD
forhandlere
MIDOS CADCAM i Svendborg kunne han havde fundet ved at bruge den lokale tlf.
bog.

Faktisk tror jeg, han egentlig efterlyser 10 gode grunde til at vælge SW
frem for INVENTOR.

Og han har indtil nu IKKE fået et eneste................

Mvh Leif

Fra : tj

Dato : 29-08-01 11:51

> Det kan da ikke være på sin plads i denne NG at liste landets CAD
> forhandlere
Jeg kan godt se din pointe, beklager min indvending

> Faktisk tror jeg, han egentlig efterlyser 10 gode grunde til at vælge SW
> frem for INVENTOR.

SW er meget brugervenligt. Det var en, så mangler der kun 9

mvh Thomas, der absolut ingen erfaring har med Inventor

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-01 18:52

Gælder absolut også INV. Så står det vist 1-1.

Fra : tj

Dato : 30-08-01 20:19

> Gælder absolut også INV. Så står det vist 1-1.

Jeg vidste ikke, at det var en kamp
Jeg er af den overbevisning, at der er fordele og ulemper ved alle
programmer.
Som nævnt, kender jeg ikke INV og derfor kan jeg ikke fortælle om fordele
ved SW kontra SW.
Men min erfaring med SW er:
- SW er let at gå til og fra - og stadigt kunne tegne.
- Målsætningen i 3D er ussel i forhold til Pro/E
- Photoworks er meget let at bruge.
- Assembly er let at bruge
- "Vanskelige" tegningsobjekter kræver som i alle andre programmer lidt
øvelse.
og jeg orker ikke at skrive mere med mindre Tim vender tilbage i denne tråd.
og jeg vil ikke rodes ind i nogen religionskrig
mvh Thomas

Fra : soren nielsen

Dato : 03-11-01 00:08

Jeg må indrømme, at i starten var jeg en absolut SW tilhænger, men efter at
have oplevet både SW 2000 og inventor 5, vil jeg sige, at det efterhånden
vil blive meget svært at liste 10 gode grunde til at vælge det ene frem for
det andet, da de to programmer efterhånden ligner hinanden så meget, så det
næsten er uhyggeligt.

Den reelle forskel i de to programmer er, at du skal arbejde på lidt
forskellige måder i de to, så det er faktisk reduceret til et
temperamentsspørgsmål...