Problemer med HP SureStore 6000i
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 19-08-01 23:54

Hej,

Jeg har en HP SureStore6000i DDS2 DAT-streamer i min maskine, men er løbet
ind i et mindre problem..

Min clean-lampe lyser...

Dette bevirker at man ikke kan indsætte et data-bånd, men det er jo helt
normalt..

Jeg tænkte at det nok var på tide at jeg rensede den, da den har lavet en
20-30 backups siden sidste clean, så jeg skaffede et rensebånd..

Men rensebåndet ville den heller ikke æde... Jeg prøvede at bruge lidt
overtalelsesevner, og trykke lidt hårdere (ja, ja... I trykker vel også
10-15 gange på knappen til elevatoren, eller når I venter ved et
fodgængerfelt!!!!), hvilket resulterede i at rensebåndet blev siddede en
smule inde, og da jeg prøvede at få det ud, knækkede selve båndet
selvfølgelig..

Hvad HULEN kan jeg gøre når jeg ikke engang kan sætte et rensebånd i
maskinen?? Jeg gider ikke skaffe et nyt bånd, før jeg ved hvordan jeg
"overtaler DAT'en" til at acceptere det, men samtidig vil jeg også gerne ha'
skidtet til at virke..

DAT'en er købt brugt (købte den af min gamle arbejdsplads), så jeg kender
alt til dens levetid, men der er desværre ikke nogen garanti på den mere.

Alternativt, hvor meget skal man forvente at skulle bløde for at få den
fixet??

Fra : Ove Pedersen

Dato : 22-08-01 18:49

> [...]
> maskinen?? Jeg gider ikke skaffe et nyt bånd, før jeg ved hvordan jeg
> "overtaler DAT'en" til at acceptere det, men samtidig vil jeg også gerne

Prøv engang at fjerne strømmen fra den og holde eject knappen trykket ind
mens du sætter strøm på igen. Så gør drevet vist sit bedste for at slippe af
med båndet.
Hjælper det ikke mener jeg HP har en ombytningspris på DAT drevene, et eller
andet omkring 60 -> 70% af nypris.

Ove Pedersen

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 03-09-01 07:16

"Ove Pedersen" <op@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> med båndet.
> Hjælper det ikke mener jeg HP har en ombytningspris på DAT drevene, et

Slippe båndet??? Jeg skal da ha' båndet IND i båndstationen... Ikke UD...