PQI og Aopen AX63 Pro (512MB)
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-08-01 20:40

Jeg har lige købt et PQI 512MB modul hos SHG. Jeg har
et AOpen AX63 Pro bundkort, som kører med et VIA Apollo
Pro 133 chipset (Ikke Pro 133A). Chipsættet skal kunne
klare 1.5GB i 3 moduler, og bundkortet er specificeret
til 1.25 GB, idet DIMM slot 2 kun kan tage 256MB, og de
andre kan tage 512MB.

Mit problem er, at RAM'en kun detekteres som 256MB i
slot 0 + slot 1, og i slot 2 kun som 128MB.

Er der nogle der har gode erfaringer med dette bundkort
og 512MB klodserne ? Jeg vil gerne vide om problemet er
et defekt RAM modul ? Det ser ud som om at det har
været tilfældet for mange i gruppen.

Derudover undrer jeg mig lidt over hvor få bundkort til
Intel der kan håndtere fornuftige RAM mængder. Deres
nye 815ET chipset kan håndtere 3 RAM sokler med op til
512MB i hver, men max 512MB totalt. Det virker som om de
ønsker at sælge andre chipsets til workstations og servere.