? vedr. Addtronics 7896A Filserverkabinet.
Fra : Kenneth S.

Dato : 19-08-01 19:58

Nu har jeg bestilt ovenstående kabinet, men jeg kunne godt bruge nogle råd
vedr. placeringen af blæserne!

Et EPoX EP-8K7A bundkort med en AMD Athlon TB 1400/266
En Enermax EG451P-VE 431W ATX strømforsyning.
Der skal sidde 2 stk HDD (hvilke er endnu ikke afgjort men nok 2 stk. IBM 60
GXP 60 GB).
Derudover div. kort. samt et DVD-Drev samt en Plextor brænder.

Jeg har set på Papst blæsere, hvis det er nogen hjælp.
--
Mvh,

Kenneth kennethsejberg@privat.dk

Fra : Thomas Jari

Dato : 21-08-01 22:39

> Nu har jeg bestilt ovenstående kabinet, men jeg kunne godt bruge nogle råd
> vedr. placeringen af blæserne!

Der er jo plads til mange blæsere i dette kabinet. Jeg vil foreslå at du
køber en 120mm. pabst til at puste frisk luft ind nederst i fronten og en
92mm. pabst til at suge varm luft ud for oven bagerst. Så kan du evt. Købe
en 80mm. til at blæse luft direkte på CPU'en/køleren og en 80mm. til at køle
harddiskene med.

Men start med de 2 første og se hvor varmt systemet er, så kan du købe de
andre senere hvis det ikke er nok.

Husk en god køler.

Mvh
Thomas Jari

Fra : Jonas Jensen

Dato : 21-08-01 15:55

Jeg har et magen til og de eneste "holdere" jeg ikke bruger er dem i
siderne.
System temp. ved fuld load = 23 grader

Fra : Kenneth S.

Dato : 21-08-01 19:20

SNIP
> Jeg har et magen til og de eneste "holdere" jeg ikke bruger er dem i
> siderne.
> System temp. ved fuld load = 23 grader

Hvilke blæsere bruger du og hvor meget "larmer" det?

Kenneth

Fra : Kenneth S.

Dato : 21-08-01 20:50

SNIP

Fra : DWM

Dato : 21-08-01 22:15

"Kenneth S." <gsafbghs@gfdag.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke blæsere bruger du og hvor meget "larmer" det?

Jeg bruger en 120mm + en 80mm foran og en 80mm
oppe bagi kabinettet. Lamer som et gammelt køleskab
men det er mere pga min strømforsyning, tror jeg.
(330W enermax)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Kenneth S.

Dato : 22-08-01 19:07

SNIP

Hvilket mærke blæsere bruger du og hvor mange DBA er de oplyst til?
Har selv kig på et stk. 120 mm + et stk. 80 mm foran til at suge luft ind
samt et stk. 92 mm. bagi til at suge luft ud. De er alle af mærket Papst.

Kenneth

Fra : DWM

Dato : 22-08-01 23:50

> Hvilket mærke blæsere bruger du og hvor mange DBA er de oplyst til?
> Har selv kig på et stk. 120 mm + et stk. 80 mm foran til at suge luft ind
> samt et stk. 92 mm. bagi til at suge luft ud. De er alle af mærket Papst.

Min 120mm er en papst men jeg kan ikke huske hvad mærke
mine 80mm blæsere er. De er alle købt hos studiedata for omkring
et år siden da jeg købte et Addtronics 7896A kabinet.
120mm er på 26dBa. Tror det er det samme med 80mm.