Katte-idyl ...måske lidt lang
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 19-08-01 18:17

Hejsa...
Mon ikke det er tid til en lille "happy-end" historie herinde i gruppen?
Her kommer i hvert fald sidste nyt fra vores projekt:
"Sæt-en-hankat-og-en-hunkat-med-4-små-killinger-sammen-med
-to-nye-fertile-hunkatte-i-en-lille-lejlighed-og-håb-det-bedste!.

Jeg har tidligere fortalt om omstændigheder der førte os til denne liden
ønskværdige situation, så det springer jeg over, og kommer direkte til
konklusionen: Med en smule tid og tålmodighed så går det alt sammen!

Status er at hankatten Fuffer har accepteret både killinger og de to nye
hunkatte, men dog ikke gider beskæftige sig med nogen af dem. Nervøse
nye Emma er faldet helt til ro, og trives fint. Mor Fie er en strålende
mor, og har kun haft problemer med den nye Mathilde, som hun til gengæld
har hadet både synet og lugten af. Men for et par dage siden, ja så
ligger de to damer pludselig side om side på sengen og sover. Siden har
der ikke været nogen som helst problemer mellem dem, ikke så meget som
et brum eller hvæs! Er katte da ikke mærkelige?? Emma og Mathilde har
hele tiden været meget interesserede i killingerne, og er nu blevet
rigtige hyggetanter. Killingerne sover hos dem, spiser af deres mad, og
er begyndt så småt at lege rigtigt med dem.

To af killingerne er nu flyttet hjemmefra. De manglede godt nok et par
dage i at være fyldt 12 uger, men til gengæld havde begge nye hjem
ryddet tre dage i kalenderen til at tage sig af dem, så de ikke skulle
føle sig alt for alene. Begge steder går det fint. Trille bor nu sammen
med en legesyg og kattevant ilder, og de hygger sig med at løbe efter
hinanden på skift, og lege skjul i ilderburet. Klipsen er flyttet til et
hjem hvor man taler islandsk, og hedder nu Simbi, hvilket vist er
islandsk for Simba. Og den lille kompakte røde fyr ligner da også en
løveunge!

De to sidste, ja dem beholder vi. Min kæreste og jeg forelskede os jo i
hver vores killing, så vi måtte ringe og skuffe en af vores
killingekøbere, og beholde to i stedet for en enkelt *smil*. Selv om alt
nu er fryd og gammen her i det lille hjem, ja så glæder vi os alle til
at flytte til residencen på landet, med kæmpe løbegård med bambus og det
hele !

Nu mangler vi bare "store sterilisationsrunde", hvor både Fie, Emma og
Mathilde skal under kniven. Det bliver ikke så fedt at få tre omtumlede
misser hjem efter sådan en tur, så gode råd og erfaringer modtages
gerne!

Til sidst skal jeg nævne at alle deltagerne i vores egen lille sæbeopera
kan ses her: http://www.kishka.dk/ Jeg har fået taget nye billeder af
killingerne som lige skal scannes, og skal nok give et pip når de er
on-line.

Hilsen Dorthe ( - og Fuffer der er gået på besøg hos naboen, fordi der
stadig er lidt for meget fræs over killingerne!)

Fra : Katrine

Dato : 20-08-01 11:26

Hej

Tillykke med at det hele lykkedes.

Det var rigtig dejligt at høre om, hvor godt det kan gå.

Tak for det.
Katrine, Blip og Josefine, som alle da også kunne tænke sig en lille ny,
men kæresten sige nok nej. ;)

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 02:16

Dorthe Prip Lahrmann skrev i meddelelsen <3B7FF4A9.43FE4717@hotmail.com>...

> [...]
>Mathilde skal under kniven. Det bliver ikke så fedt at få tre omtumlede
>misser hjem efter sådan en tur, så gode råd og erfaringer modtages

Vores skulle bare sove. Først prøvede de at spise lidt ( spørg dyrelægen om
det er iorden! ), vores fik ihvertfald noget fordi de ikke havde fået mad i
minimum 30timer pga. operationen. Bagefter faldt de i søvn, åbenbart ret
trætte.. den ene kat som kun tænkte på mad, faldt i søvn ude i køkkenet hvor
de spiste, og den anden fandt dens kurv inden den sov :)..

Men spørg dyrelægen, de ved jo 100% hvordan kattene skal behandles efter
endt doktorbehandling

--
Anders Houmark