optisk vs. radiostyret mus
Fra : Christian Catu

Dato : 19-08-01 15:51

Hvorfor er en optisk mus at foretrække frem for en radiostyret. Jeg har selv
en radiostyret, men har ingen idé om, hvad det er, der gør en optisk bedre.
Hvis du har tid, så vil jeg meget ger høre om det

Catu

Fra : Cubus

Dato : 19-08-01 15:57

> Hvorfor er en optisk mus at foretrække frem for en radiostyret. Jeg har selv
> en radiostyret, men har ingen idé om, hvad det er, der gør en optisk bedre.
> Hvis du har tid, så vil jeg meget ger høre om det

Du slipper for en kugle i bunden på en optisk, der samler skidt i musen så den
indimellem skal renses. I en optisk mus er der ikke andre bevægelige dele end
trykknapperne.

--
Cubus

Fra : Pjn

Dato : 19-08-01 16:04

Hej

En radiostyret mus ??

Den må katten være glad for )

Det er vel en trådløs mus du har ?, og du ved ikke hvad en optisk mus er ?

En optisk mus har ikke denne kugle under sig som altid skal gøres ren for at
musen ikke skal hoppe hen af bordet.
En optisk mus virker ved "lys" og kan sådan set bruges på alle underlag
(næsten).
En optisk mus kan også være trådløs (radiostyret ??? )

Pjn

Fra : Christian Catu

Dato : 19-08-01 19:19

"Pjn" <perjust@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (næsten).
> En optisk mus kan også være trådløs (radiostyret ??? )

He he McNæsvis. Du er garanteret den sjoveste mand på Fyn. Nu ligger det jo
sådan at den mus jeg har bliver styret af Radiobølger (ja ja, den bliver
styret af mig), eller et såkaldt RF signal. Gør det noget at jeg kalder det
radiostyret?

Fra : Esben

Dato : 20-08-01 22:01

"Christian Catu" <catu@spamworldwidenerds.dk> wrote in message

> [...]
> sådan at den mus jeg har bliver styret af Radiobølger (ja ja, den bliver
> styret af mig), eller et såkaldt RF signal. Gør det noget at jeg kalder

Ikk for at være næsvis, men den bliver vel ikke _styret_ af radiobølger?

--
Esben

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-08-01 19:22

"Pjn" <perjust@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> En radiostyret mus ??
>
> Den må katten være glad for )

Har du fniset af? Godt, for det er dig der er til grin.
Radiosenderen sidder i musen, medtageren er koblet til pc'en
så musen er radiostyret.
Der findes også trådløse mus der er styret med infrarødt
lys. Lige som fjenbetjeningen til dit tv.
Fordele og ulember ved IRmus behøver vi vist ikke ribbe i.

mvh
Henning

Fra : Martin Liversage

Dato : 19-08-01 21:35

> [...]
bedre.
> Hvis du har tid, så vil jeg meget ger høre om det

De to ting har jo ikke noget med hinanden at gøre bortset fra at begge dele
vist bruger en masse strøm så man tidligere har skulle vælge enten det ene
eller det andet. Men nu har jeg da set optiske, trådløse mus på markedet så
man ikke behøver at vælge. Om de er gode ved jeg ikke.

--
Martin Liversage