Controller!
Fra : dmadsen

Dato : 19-08-01 13:39

Jeg er ved at samle en computer på en af disse her online bestillinger, men
nu er jeg kommet til et sted hvor jeg skal bestille "controller". Hvad er
det for en og har jeg brug for den?

Fra : Henning

Dato : 19-08-01 14:01

On Sun, 19 Aug 2001 14:39:15 +0200, "dmadsen" <dmadsen@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg er ved at samle en computer på en af disse her online bestillinger, men
>nu er jeg kommet til et sted hvor jeg skal bestille "controller". Hvad er
>det for en og har jeg brug for den?

Eh - groft sagt! Ved du ikke hvad en controller er, og om du skal
bruge den, så ville jeg fraråde dig selv at begynde at samle en PC!!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Allan K

Dato : 19-08-01 14:22

On Sun, 19 Aug 2001 15:01:04 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

>Eh - groft sagt! Ved du ikke hvad en controller er, og om du skal
>bruge den, så ville jeg fraråde dig selv at begynde at samle en PC!!

Selvfølgelig kan han det, en controller er jo ikke standard pc udstyr
(jo, en onboard controller er jo selvfølgelig men det handler det her
jo ikke om).

Til dmadsen :

En controller tager sig af at styre harddiske, cd-rom drev, floppy
drev o. lign. Der sidder altid en controller på dit motherboard, men
en ekstern controller bruges f.eks. hvis dine harddiske er IDE66 eller
IDE100 harddiske, og controlleren på dit motherboard kun understøtter
IDE33. Så kan du købe en controller som kan køre IDE66 eller 100. En
controller kunne også være en SCSI controller, til SCSI enheder. SCSI
er en hurtigere og mere driftssikker udgave af IDE (så vist jeg ved,
har aldrig brugt det selv). Håber du kan bruge dette svar til noget

--
Med Venlig Hilsen/With Kind Regards
Allan Kjaergaard

Fra : Christian Catu

Dato : 19-08-01 15:48

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse
> Eh - groft sagt! Ved du ikke hvad en controller er, og om du skal
> bruge den, så ville jeg fraråde dig selv at begynde at samle en PC!!
>
> Henning
> hsb@REMOVETHISimage.dk

Fjols. Det er da en ærlig sag ikke at vide hvad en controller er. Det er
derimod pærenemt selv at samel en computer, forudsat at man kan læse en
manual.