Anbefaling af forwarding og redelegeringss~
Fra : Echelon killers

Dato : 19-08-01 13:09

Hej

Hvem kan anbefales som serviceleverandør til web forwarding og evt.
emailforwarding samt emailadresser til mit dk.domænenavn. Jeg vil ikke have
fast webhotelhotel og jeg vil ikke være afhængig af nogen ISP !
Jeg vil have fuld adgang (efter at der er registreret DNS på
dk-domænenavnet), til at forwarde websitet til forskellige US sites samt min
egen webserver. Ligeledes vil jeg kunne oprette masser af emailkonto som
info@domæne.dk og ændre MX record for disse, så de kan modtages på egen
mailserver når den er oppe, og forwardes til POP3 når det er nødvendigt. ALT
SKAL KUNNE ændres via log-on til serviceleverandørens site - ikke noget med
at skulle sende email og vente dage og uger på gennemførelsen. Som det
fremgår, så er formålet at VÆRE TOTALT UAFHÆNGIG af danske ISP-er, idet de
blander sig i alt for meget.

Hvem kan anbefales som anonymous proxyservice ? Der skal være en krypteret
VPN til serveren, og serveren skal udskifte IP i news, mails o.s.v.

He, he ISP'er - no more spying !

Fra : P.C.

Dato : 19-08-01 22:25

Hi.

Echelon killers skrev i meddelelsen ...
>Jeg vil

Det vil jeg også ;))
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/upl/fuselage-wings-3d.jpg

Fra : Peter Juhl

Dato : 19-08-01 23:50

"Echelon killers" wrote...

> Hvem kan anbefales som serviceleverandør til web
> forwarding og evt. emailforwarding samt emailadresser
> til mit dk.domænenavn.

Speednames ...

> Jeg vil
[CUT]
> ændre MX record for disse, så de kan modtages på egen
> mailserver når den er oppe, og forwardes til POP3 når
> det er nødvendigt.

Det bliver svært ... det er meget nemmere hvis du forsøger
at forwarde til en anden SMTP server - det lover jeg dig.

> så er formålet at VÆRE TOTALT UAFHÆNGIG af danske
> ISP-er, idet de blander sig i alt for meget.

Og du vil så hellere være kunde hos en serie Amerikanske
IPS'ere ?

Velkommen til planeten Jorden - det siges at der findes en
nation på denne smukke planet, som går ret meget op i
national sikkerhed - lidt mere end alle de andre ...

> Hvem kan anbefales som anonymous proxyservice ? Der
> skal være en krypteret VPN til serveren, og serveren
> skal udskifte IP i news, mails o.s.v.

KANON - hvorefter din "super-duper-krypterede" meddelelse
bliver lavet om til klar tekst og sendt videre i systemet.

Smart.

> He, he ISP'er - no more spying !

Somom du var spændende nok ?

/Peter

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 20-08-01 07:56

On Mon, 20 Aug 2001 00:49:53 +0200, Peter Juhl wrote:
> "Echelon killers" wrote...

> Speednames ...

Dem ville jeg nok holde mig fra. Deres support er omtrent noget nær det
sløveste man kan komme i nærheden af, og kvaliteten er ca. på samme
niveau. Det er naturligvis blot mine egne erfaringer.

--
Søren O.

Og jeg synes det er helt fint at bruge Sv: istedet for Re:
- Søren 'Disky' Reinke

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 16:43

"Søren Boll Overgaard" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Dem ville jeg nok holde mig fra. Deres support er omtrent noget nær det
> sløveste man kan komme i nærheden af, og kvaliteten er ca. på samme
> niveau. Det er naturligvis blot mine egne erfaringer.

...og mine

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 16:42

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> wrote in message

> Speednames ...
Ikke prof nok til mig ;)

> Det bliver svært ... det lover jeg dig.
Jep, men det er jo netop det spændende

> KANON - hvorefter din "super-duper-krypterede" meddelelse
> bliver lavet om til klar tekst og sendt videre i systemet.
Wake Up
VPN forbindelsen skal selvfølgelig være helt til US, og jeg har allerede
fundet en serviceleverandør

> Somom du var spændende nok ?
Det kan du have ret i, men bevidsheden om at man er fri er skøn ;)

Fra : Peter Juhl

Dato : 21-08-01 17:34

"Echelon Killers" wrote...

> Wake Up
> VPN forbindelsen skal selvfølgelig være helt til US, og
> jeg har allerede fundet en serviceleverandør

Ok.

Jeg gentager så:

KANON - hvorefter din "super-duper-krypterede" meddelelse
bliver lavet om til klar tekst og sendt videre i systemet.

Dette kan f.eks. være til andre mailservere (i tilfælde af at
du sender mails).

/Peter

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 20-08-01 07:12

http://www.google.com/search?q=anonymous+remailer

> He, he ISP'er - no more spying !

Ja, du er dygtig.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 16:46

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> wrote in message

> http://www.google.com/search?q=anonymous+remailer

Jeg ville jo netop have anbefalinger. Det er ikke noget problem at finde
tusindvis af slagsen. Har du gode erfaringer med nogle ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-08-01 09:06

"Echelon killers" <echelon@corporate.isp> writes:

> He, he ISP'er - no more spying !

Og du _er_ opmærksom på, at Echelon - hvis de faktisk er der - ikke
glor i din mailbox hos din ISP, men på hvad der smutter over
atlant-linierne, ikke?

Og det, der vil smutte over atlant-linierne i din løsning er klartekst
fra pop3-serveren til din klient.

Og selv hvis du fik krypteret denne trafik, så er det ulovligt for
amerikanere og deres firmaer at kryptere ting i et omfang, der gør det
sværere end trivielt for diverse amerikanske agencies at bryde
krypteringen.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-01 21:46

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Og det, der vil smutte over atlant-linierne i din løsning er klartekst
>fra pop3-serveren til din klient.

Du mener - som i:

> [...]
>amerikanere og deres firmaer at kryptere ting i et omfang, der gør det
>sværere end trivielt for diverse amerikanske agencies at bryde

Det er til gengæld ikke utænkeligt.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 16:59

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Og du _er_ opmærksom på, at Echelon - hvis de faktisk er der - ikke
> glor i din mailbox hos din ISP, men på hvad der smutter over
> atlant-linierne, ikke?
Jo bl.a.
Men det jeg frygter mest er nok opsnapningen mellem serverne når der køres
på statisk IP net. Har du tænkt over mulighederne for kloning af
datapakkerne, i det tilfælde at RIPE skaber denne

> [...]
> amerikanere og deres firmaer at kryptere ting i et omfang, der gør det
> sværere end trivielt for diverse amerikanske agencies at bryde
Siger du dermed at 4096-bit kryptering med PGP er ulovlig ? Sådan en
kryptering har jeg da brugt længe uden problemer, eller mener du at en sådan
kryptering kan dekrypteres ?

Det ville være interessant, hvis nogen vidste hvad Tvind havde brugt på
deres PC-er. I TV blev PGP stifter Phill Zimmermann intervievet, og han
sagde at det ikke var muligt for nogen at dekryptere - men har politiet
alligevel fået adgang til PGP´s master dekrypteringsnøgle ?

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-08-01 17:24

Echelon Killers wrote:

> [...]
>sagde at det ikke var muligt for nogen at dekryptere - men har politiet
>alligevel fået adgang til PGP´s master dekrypteringsnøgle ?

Nej, der var en Tvind-ansat der kom til at give passwordet til politiet.

XFUT: dk.edb.sikkerhed (hvor denne gren af diskussionen hører hjemme)

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-08-01 20:54

Christian Andersen <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> wrote:

>men har politiet
>
>Nej, der var en Tvind-ansat der kom til at give passwordet til politiet.

Det bekymrer mig, at du lader eksistensen af en sådan master key stå
uimodsagt...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-08-01 23:10

Allan Olesen wrote:

>Det bekymrer mig, at du lader eksistensen af en sådan master key stå
>uimodsagt...

Og det bekymrer _mig_ at du tilsyneladende tror på eksistensen af en PGP
masternøgle.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-08-01 04:52

Christian Andersen <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> wrote in

> Og det bekymrer _mig_ at du tilsyneladende tror på eksistensen af
> en PGP masternøgle.

Sådan læser jeg nu *slet* ikke Allan's svar...

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-08-01 09:24

Niels Callesøe wrote:

>Sådan læser jeg nu *slet* ikke Allan's svar...

For nu at citere The Big Lebowski:

Far out.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-08-01 17:59

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote:

>Sådan læser jeg nu *slet* ikke Allan's svar...

Det gør jeg heller ikke.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-08-01 18:22

Allan Olesen wrote:

>Det gør jeg heller ikke.

Ok.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Peter Juhl

Dato : 21-08-01 17:36

"Echelon Killers" wrote...

> Siger du dermed at 4096-bit kryptering med PGP er ulovlig ?

I USA ... ja !

/Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-08-01 18:38

> [...]

> på statisk IP net. Har du tænkt over mulighederne for kloning af
> datapakkerne, i det tilfælde at RIPE skaber denne

Øh... Hvad har RIPE pludselig med sagen at gøre?

> Siger du dermed at 4096-bit kryptering med PGP er ulovlig ? Sådan en
> kryptering har jeg da brugt længe uden problemer, eller mener du at en sådan
> kryptering kan dekrypteres ?

Jeg er temmelig sikker på, at den er ulovlig internt i US og endnu
mere sikker på, at den er ulovlig, når data krydser landets grænser.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-08-01 18:46

In article <m3vgjh2u1f.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> Øh... Hvad har RIPE pludselig med sagen at gøre?

Jojo - det er jo dem der deler IP adresser ud, så de kan klone dem
nemt....eller noget....eller ej. Måske skulle man sætte sig ind i
tingene inden man blev paranoid?

--
Andreas Plesner Jacobsen | We can predict everything, except the future.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 21-08-01 19:52

On 21 aug 2001 Andreas Plesner Jacobsen was possessed by a lesser demon and
then forced to type this:

> Måske skulle man sætte sig ind i tingene inden man blev paranoid?

Nej da. Man risikerer at ødelægge en paranoia, man måske har arbejdet på i
mange år, ved at konfrontere den med fakta.

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 22-08-01 08:35

On Tue, 21 Aug 2001 17:45:33 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Jojo - det er jo dem der deler IP adresser ud, så de kan klone dem
> nemt....eller noget....eller ej. Måske skulle man sætte sig ind i
> tingene inden man blev paranoid?

Bare fordi man er paranoid betyder det jo ikke at de ikke er efter een?
Har du set nogle sorte helikoptere på det seneste?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-08-01 11:16

<echelon@corporate.isp> wrote:

>He, he ISP'er - no more spying !

Ah, NU ved jeg hvad der er blevet af Fox Mulder. Han er flyttet til
Køge-området.

--
- Peter Brodersen

Fra : P.C.

Dato : 20-08-01 11:41

Hi.

Peter Brodersen skrev i meddelelsen <3s5g7.19392
Fox Mulder. Han er flyttet til
>Køge-området.

Ja, efter han er blevet krypteret, ----- det er der intet kryptisk i.
-------- Men on-topic, hvad behøver man egentlig en ISP til ?
Altså hvis man har fast IP. addresse har man vel sin _egen_ server, --- eller
hyr.

Have a nice day.
P.C.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 20-08-01 11:46

On Mon, 20 Aug 2001 12:41:27 +0200, P.C. wrote:

> -------- Men on-topic, hvad behøver man egentlig en ISP til ?
> Altså hvis man har fast IP. addresse har man vel sin _egen_ server, --- eller
> hyr.

Ja, men man[1] gider normalt ikke have en maskine stående tændt derhjemme 24
timer i døgnet.

[1] Med forbehold for at masser af folk af uransagelige årsager faktisk godt
gider betale strøm for at have en maskine stående tændt derhjemme.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-08-01 11:48

On Mon, 20 Aug 2001 12:41:27 +0200, "P.C." <per.corell@privat.dk>
wrote:

>-------- Men on-topic, hvad behøver man egentlig en ISP til ?
>Altså hvis man har fast IP. addresse har man vel sin _egen_ server, --- eller
>hyr.

Man kan selvfølgelig lege ISP selv, men der er en god del udgifter
hist og her. Det er ikke så fedt at skulle til at vedligeholde et par
DNS-servere selv, bare fordi man ikke vil have ekstern hosting. Først
skal man godkendes af DK-Hostmaster, og dertil kommer så udgifterne
til at drive et par DNS-servere. Ydermere skal man også betale for at
være registrator, hvis man vil registrere domæner (noget, som ISP'erne
også normalt gør).

Ahja, og så skal man jo også have sin IP-adresse et eller andet sted
fra. Medmindre, man har et meget stort netværk med en masse maskiner,
og man kan overbevise RIPE om at man skal have dem uden videre, så
bliver man nødt til at kontakte en udbyder.

Man skal selvfølgelig også have et kabel til Internet-skyen et eller
andet sted fra. Fx gennem en ordinær ISP. Alternativt gennem en
ordinær backbone-leverandør (som evt. også kan kaldes for en "ISP")
som fx uunet eller Tele Danmark.

Hvis man har gået alt det besvær igennem, er det typisk fordi man selv
gerne vil være ISP og fx lege webhotel eller lignende.

--
- Peter Brodersen

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 17:09

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> andet sted fra. Fx gennem en ordinær ISP. Alternativt gennem en
> ordinær backbone-leverandør (som evt. også kan kaldes for en "ISP")

Suk - suk Peter, nu skuffer du mig. Du er ellers så dygtig.
Hvis du gerne vil vide det, så har jeg en 8Mbit satellit udbyder i Ukraine.
Brugeren er registreret i Ukraine, og ingen ved at jeg benytter denne
forbindelse. Peter - det er selvfølgelig en to-vejs satellit, og
forbindelsen til og fra er krypteret ))))
Jeg investerede små 50K i udstyret, og har selv sat det op, og har sparet
godt 35K ved dette.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-01 17:29

"Echelon Killers" <echelon@corporate.isp> skrev i en meddelelse
> Hvis du gerne vil vide det, så har jeg en 8Mbit satellit udbyder i
Ukraine.

Hvad laver du så på wol-ip?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-08-01 17:36

Martin Højriis Kristensen wrote:

>Hvad laver du så på wol-ip?

Han bouncer jo via Ukraine op til en CBS-satellit, ned til Fiji-øerne og
derfra hopper han via GRIC-dial ind på TDC's net og derfra ind på WOL.

Nogle gange må du gerne tænke lidt, Martin...

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-01 17:50

"Christian Andersen" <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3b828dd9$0$46526$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nogle gange må du gerne tænke lidt, Martin...

Jeg har tænkt i den her uge...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Juhl

Dato : 21-08-01 17:41

"Echelon Killers" wrote...

> [...]
> fra er krypteret )))) Jeg investerede små 50K i udstyret,
> og har selv sat det op, og har sparet godt 35K ved dette.

Sjovt ... det ligner ellers en dial-up hos Tiscali.

/Peter

Fra : Echelon Killers

Dato : 21-08-01 17:00

> Ah, NU ved jeg hvad der er blevet af Fox Mulder. Han er flyttet til
> Køge-området.

Ja du er dygtig

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-08-01 18:29

On Tue, 21 Aug 2001 17:59:42 +0200, "Echelon Killers"

>Ja du er dygtig

Naah - det kan ikke være Fox. Han ville have højere sikkerhedskrav end
blot at bruge OE.

--
- Peter Brodersen

Fra : Charbax

Dato : 24-08-01 02:48

> [...]
have
> fast webhotelhotel og jeg vil ikke være afhængig af nogen ISP !

hvis du lige emailer mig på charbax@_NOSPAMIHELVEDE_lflv.dk eller svare
denne her besked direkte til mig vil jeg gerne give dig et link til noget
jeg selv syntes er flere niveauer over speednames, og et tilbud som jeg
mener dækker alle de ting som du taler om du vil have for at være afhængige
af de skide ISPer. JEg vil ikke skrive url herinde for det vil nogle folk
syntes er spam.

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-08-01 13:03

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:
^^^^^^^^^^^^^^^
> hvis du lige emailer mig på charbax@_NOSPAMIHELVEDE_lflv.dk
^^^^^^^^^^^^^^^^
Tror du, det spamfilter hjælper, når du har en gyldig adresse i din
header?

> JEg vil ikke skrive url herinde for det vil nogle folk
> syntes er spam.

Jeg vil tro, at flere vil synes, dit non-indlæg her, er
betænkeligt. Hvad får gruppen ud af at vide, at du kender til noget,
men ikke vil sige hvad? Og hvornår har nogen beklaget sig over, at der
er blevet svaret sagligt på en efterspørgsel? Hvis du ikke mener, det
kommer andre ved, bør du holde det til privat mail.

FUT: dk.admin.netikette

--
"Per er skrynteren"

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-08-01 13:06

"Echelon killers" <echelon@corporate.isp> wrote in message

> Hvem kan anbefales som serviceleverandør til web forwarding og evt.
> emailforwarding samt emailadresser til mit dk.domænenavn. Jeg vil ikke
have

www.mydomain.com (Og så er det gratis).

// Steffen Poulsen