Lockup program
Fra : Viggo Boller

Dato : 19-08-01 12:17

Når vi ofte bytter hus med folk (ferier) aftaler vi at de ikke må bruge min
PC.
For en sikkerheds skyld og erfaring har jeg installeret et program, der
hedder
Password Protected LockUp
Er der nogen, der ved noget om det? Er det sikkert? Kan det lave problemer?
mm
Er der bedre programmer? (der ikke koster vildt meget)

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-01 12:25

Den Sun, 19 Aug 2001 13:16:50 +0200 skrev Viggo Boller:
> [...]
>mm
>Er der bedre programmer? (der ikke koster vildt meget)

Den eneste relativt sikre måde, er at sætte BIOS-password på. Så skal
man åbne maskinen, for at fjerne det, hvis man ikke kender passwordet.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Niels Callesøe

Dato : 19-08-01 13:15

Viggo Boller wrote in

> Er der bedre programmer?

Et skab og en nøgle.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : JW

Dato : 19-08-01 13:53

"Viggo Boller" <vboller@post2.tele.dk> wrote in message

> Er der bedre programmer? (der ikke koster vildt meget)

brug win2k som styresystem + kør ntfs.

/J

Fra : Rasmus Kjærem Nielse~

Dato : 20-08-01 07:46

Linux

Fra : S. Børresen

Dato : 21-08-01 01:10

Jeg kører windows 98, og skal bruge en adgangskode for at komme ind.
Det fulgte grratis med windows, men hvormeget det er værd, ved jeg ikke.
Søren
"Rasmus Kjærem Nielsen" <rasmus_@_odense_._kollegienet_._dk> wrote in
message news:dm2g7.5730$3q.198359@news010.worldonline.dk...

Fra : Alex Holst

Dato : 21-08-01 05:05

S. Børresen <sfb@privat.dk> wrote:
> Jeg kører windows 98, og skal bruge en adgangskode for at komme ind.
> Det fulgte grratis med windows, men hvormeget det er værd, ved jeg ikke.

Enhver kan oprette deres eget brugernavn eller omgaa password kassen, og
naar de foerst har Windows skrivebordet fremme kan de laese og skrive til
alle de filer du kan laese og skrive til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-01 07:37

S. Børresen skrev:

>Jeg kører windows 98, og skal bruge en adgangskode for at komme ind.
>Det fulgte grratis med windows, men hvormeget det er værd, ved jeg ikke.

Prøv at trykke Escape i stedet for at angive password.

--
Bertel

Fra : DUdsen

Dato : 21-08-01 14:31

Viggo Boller wrote:

> [...]
> problemer? mm
> Er der bedre programmer? (der ikke koster vildt meget)

man kunne vel boote den op på en dikeette og kryptere windows system dir'et
eller bareen vigtig fil kernel32.dll f.eks. så er den windows vist intet
værd indtil men dekryptere filen.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 22-08-01 16:57

Med fare for at blive beskyldt for at reklamere vil jeg alligevel fortælle
om et program lavet af undertegnede som måske kan løse dit problem.

Programmet hedder Gigasoft Safe PC.

Dette program kan ringe til din mobil telefon hvis nogen starter din
computer uden din tilladelse.

Ligeledes kan det hindre og låse computerne hvis ikke man bruger det rigtige
password.

Faktisk kan det sættes til at overvoge huset når du tager hjemmefra, således
at hvis musen bevæges, bliver du ringet op på din mobil telefon eller du kan
lade det ringe til naboen.

Du kan se en nærmere beskrivelse af programmet på vores hjemmeside.
http://www.gigasoft.dk/

Klik på linket Gigasoft Safe pc.

Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk
boe@gigasoft.dk

Fra : Viggo Boller

Dato : 23-08-01 16:11

"Viggo Boller" <vboller@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
problemer?
> mm
> Er der bedre programmer? (der ikke koster vildt meget)

Tak for svarene.
Jeg fik af andre at vide, hvordan jeg lægger et password ind i BIOS, så man
ikke kan boote uden password. Det kan man vel ikke omgå uden et teknisk
indgreb i computeren?
Vh
Viggo

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-08-01 18:56

On Thu, 23 Aug 2001 17:10:49 +0200, "Viggo Boller"
<vboller@post2.tele.dk> wrote:
> [...]
>ikke kan boote uden password. Det kan man vel ikke omgå uden et teknisk
Det kommer lidt an på BIOSen nogle ffabrikanter har visse default
passwords man intaste istadet for.