B.J. Trading: Ugens tilbud?
Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 19-08-01 10:44

Jeg har kigget lidt på 'Ugens tilbud' hos B.J. Trading (www.bj-trading.dk
- eller se nedenfor). Hvad siger I til det - er det værd at gå efter? Hvilke
komponenter er evt. gode/ikke så gode? Jeg kan i øvrigt ikke på
hjemmesiden se, hvilken 17"-skærm der følger med. Er der nogen, der
ved hvilken skærm de bruger, og om den er OK?

Og er der nogen, der har haft gode/dårlige erfaringer med firmaet, så vil
jeg også meget gerne høre om dem!

Mvh.
Erland

*********************

Ugens tilbud:
PC samlet og testet:
AMD Duron 750 Mhz
PC Chips 810 LMR Bundkort
128MB SDRAM 168Pins 133Mhz
Conner 15 GB Harddisk
52 X Creative CDROM
3,5" Diskette-drev
SIS 64 MB AGP grafikkort (Onboard)
Viking 80 Watt Højtaler
Miditower ATX 300 Watt strømforsyning
10/100 Mbit Netkort (Onboard)
CMI 16 Bit lydkort
Chic PS2 Mus
Windows tastatur

Samlet pris KUN 3345,00 incl. moms

eller med 17" Skærm 0.28 DP - KUN 4995,00 incl. moms

Fra : peet_dk

Dato : 19-08-01 11:10

>Hvilke komponenter er evt. gode/ikke så gode?
køb det ikke! onboad grafikkort SUX! MEn selvfølig til 3345,00 er det meget
billigt. Men spar hellere lidt mere op og køb "en ordenlig" en

> hjemmesiden se, hvilken 17"-skærm der følger med. Er der nogen, der
> ved hvilken skærm de bruger, og om den er OK?

den skal helst ned på 0.25 DPi tjek www.edbpriser.dk for at se om der er
bedre skærme til den pris klasse

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-01 11:15

Erland Stig Bredgaard <nospam@bredgaard.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lo1mt$rkl$1@sunsite.dk...
> [...]
> hjemmesiden se, hvilken 17"-skærm der følger med. Er der nogen, der
> ved hvilken skærm de bruger, og om den er OK?

Ring eller email for nærmere information om skærmen. 0.28 dp tyder på, at
det ikke er verdens bedste skærm, sandsynligvis er maxopløsningen kun
1280x1028, i værste fald kun 1028x768. Tilbuddet med skærm er kun 1650 kr
dyrere, men jeg ville gerne betale 3-400 kr ekstra og købe en skærm separat
på edbpriser til ca. 2000 kr.

MVH OLE

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-01 11:28

Ole Jensen <noemail@noemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lo3jg$1ea$1@sunsite.dk...

> [...]
> 1280x1028, i værste fald kun 1028x768. Tilbuddet med skærm er kun 1650 kr
> dyrere, men jeg ville gerne betale 3-400 kr ekstra og købe en skærm

1028=1024 undskyld

Her er et par eksempler på skærme, der kan klare 1600x1200 til ca 2000 kr.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514817891
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515067901
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514867900

MVH OLE

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-08-01 12:08

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved hvilken skærm de bruger, og om den er OK?
>
> Og er der nogen, der har haft gode/dårlige erfaringer med firmaet, så vil

Jeg har handlet en del med B.J. Trading og har været fuldstændigt tilfreds
med firmaet - både med bestilling, levering _OG_ reklamationer.
Maskinen du har kig på ER meget billig - og hvis du siger "spillemaskine"
til dem, tror jeg, at de anbefaler dig en anden.

/Chr

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 19-08-01 12:29

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Maskinen du har kig på ER meget billig - og hvis du siger "spillemaskine"
> til dem, tror jeg, at de anbefaler dig en anden.

Maskinen vil ikke blive udsat for voldsomme opgaver (den er til mine forældre,
som ikke just er edb-nørder...). Den skal primært kunne køre tekstbehandling
(Word) samt give adgang til web og mail (via IE / OE). Måske skal den også
køre et forholdsvis enkelt dtp-program i stil med Publisher. Jeg regner med,
at den skal køre Win95, måske Win98. Den skal ikke bruges til at spille på
(i hvert fald ikke 'tunge' spil), ligesom den heller ikke skal bruges til at se film,
høre musik el.lign. 'krævende' opgaver.

Det er dog ret vigtigt, at maskinen kan klare disse enkle opgaver stabilt - da
'blå skærm' vil være ukendt land for de kommende brugere...

Erland

Fra : peet_dk

Dato : 19-08-01 12:56

så er maskinen nok god nok, men du skal være klar over at du ikke kan skifte
de ting ud der er onboad.

Hvis du har adgang til alle de forskellige windows version ;) Ville jeg nok
vælge win2k pro. På overfladen minder dem helt om den man kender fra win9x,
men den er bare MEGET mere stabil.

Fra : Thïngmand

Dato : 29-08-01 09:59

> så er maskinen nok god nok, men du skal være klar over at du ikke kan skifte
> de ting ud der er onboad.

Kan man ikke disable f.eks. onboard grafikkort og så sætte et alm. i?

Fra : KJN

Dato : 19-08-01 15:52

Som "forældrecomputer" er den helt i orden.
MEN du må IKKE inst. win95!... det må du simpelthen ikke gøre overfor
dine forældre.
Skaf hellere en win98se på den ene eller anden måde!
Det vil spare dig/Jer for mange afrevne hårtotter.