ICQ til linux
Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-08-01 09:18

Hej

Jeg har fået sat en Linux box op og ønsker at bruge ICQ på den. De eneste
"krav" jeg har er, at det skal være text-mode og kunne sende/modtage filer.

Jeg har prøvet mICQ som efter sigende skulle være "faderen" til de fleste
ICQ-cloner, og den er jeg også godt tilfreds med. Den kan dog ikke
sende/modtage filer, og jeg kan ikke umiddelbart finde en patch der skulle
fixe dette.

Nogen forslag?

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Steen Suder

Dato : 19-08-01 11:16

"Frank Nørvig" wrote:

> [...]
> ICQ-cloner, og den er jeg også godt tilfreds med. Den kan dog ikke
> sende/modtage filer, og jeg kan ikke umiddelbart finde en patch der skulle

Ikke at jeg kan sige om det vil opfylde dine krav, men der findes et CLI
plugin til Licq.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-08-01 12:34

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> skrev i en meddelelse
> "Frank Nørvig" wrote:
> Ikke at jeg kan sige om det vil opfylde dine krav, men der findes et CLI
> plugin til Licq.

Jeg har prøvet at kigge lidt på Licq's side og det ser jo ganske godt ud.
Men det plugin du nævner kan jeg ikke umiddelbart finde?! Der er noget
consol-plugin som man kan hente vha. CSV (?!) men da jeg er forholdsvis ny
til Linux-verdenen er CSV et fremmedord for mig.

Jeg har prøvet lidt med den "vejledning" der mht. CSV men det har ikke
umiddelbart hjulpet mig. Kan du eventuelt give en mini-guide i hvordan jeg
får det sat sammen? Så ville du glæde en forvirret bruger meget :)

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-08-01 18:03

Frank Nørvig skrev:

> Jeg har prøvet at kigge lidt på Licq's side og det ser jo
> ganske godt ud. Men det plugin du nævner kan jeg ikke
> umiddelbart finde?!

Nu kan jeg ikke huske om du har fortalt hvilken distro du bruger,
men hvis du kører Debian, kan du få det hele med apt-get:

   # apt-get install licq-{ssl,plugin-console}

Hvis ikke, kan du downloade pakker med source fra linkene på:

   <http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=licq*&searchon=names&subword=1&version=unstable&release=all>

// Klaus

Fra : Steen Suder

Dato : 20-08-01 18:42

"Frank Nørvig" wrote:

> [...]
> umiddelbart hjulpet mig. Kan du eventuelt give en mini-guide i hvordan jeg
> får det sat sammen? Så ville du glæde en forvirret bruger meget :)

man cvs

Jeg går ud fra at du mener CVS. Det burde ikke være nødvendigt. Undersøg
om ikke det plugin er installeret og blot skal loades. Kig i Plugin
manager i Licq.

Hvilken distro anvender du?

Fra : Frank Nørvig

Dato : 21-08-01 11:22

> Jeg går ud fra at du mener CVS. Det burde ikke være nødvendigt. Undersøg
> om ikke det plugin er installeret og blot skal loades. Kig i Plugin
> manager i Licq.

Yes :) Fik det til at virke med Console...
Et lille bonus-spørgsmål: Jeg har to i min contact-liste der kalder sig det
samme, og det kan derfor være et problem at vide hvem jeg egentligt skriver
en msg til. Er der en måde at omdøbe personer i Contact-listen på?

> Hvilken distro anvender du?

RedHat 7.1

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-08-01 12:55

Frank Nørvig skrev:

> Er der en måde at omdøbe personer i Contact-listen på?

Ja, man kan gøre det fra opsætningsmenuen - i hvert fald i X-mode.
Men hvis alt andet slår fejl, kan man altid rette manuelt i

   ~/.licq/users/{UIN}.uin

med en almindelig teksteditor.

// Klaus

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-08-01 19:06

Se dette link: http://www.portup.com/~gyandl/icq/chart.html

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 19-08-01 20:45

Lars Bo Wassini wrote:

> Se dette link: http://www.portup.com/~gyandl/icq/chart.html

Den er vist "lettere" forældet! ;)

Bjarne

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-08-01 21:31

In article <3b8016da$0$351$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Bjarne
Wichmann Petersen" <mekanix@nospam.dk> wrote:

> Den er vist "lettere" forældet! ;)

Øhm - nå! Hvad ved jeg... Er lige startet på Linux i fredags

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 19-08-01 20:50

Frank Nørvig wrote:

> Nogen forslag?

Everybuddy
Licq
div. Jabber-klienter fx. Gabber (jabber kan også logge på ICQ)
GnomeICU

Selv bruger jeg Licq men fortrækker Everybuddy.

Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 19-08-01 21:42

Den Sun, 19 Aug 2001 21:50:08 +0200 skrev Bjarne Wichmann Petersen:

> [...]
>GnomeICU
>
>Selv bruger jeg Licq men fortrækker Everybuddy.

Forsøger du seriøst på at bilde os ind at *GNOME*icu kan køre i tekst-
mode? (jfr. det spørgsmål du besvarede).

Mvh
Kent
--
And the reboot record goes to: Windows 2000.
With only 3 seconds from the administrator password was entered till

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 21-08-01 14:49

Kent Friis wrote:

> Forsøger du seriøst på at bilde os ind at *GNOME*icu kan køre i tekst-
> mode? (jfr. det spørgsmål du besvarede).

Oh... havde ikke set det med textmode-only... my bad! ;)

Bjarne

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-08-01 09:13

Frank Nørvig wrote:

> Hej
>
> Jeg har fået sat en Linux box op og ønsker at bruge ICQ på den. De eneste
> "krav" jeg har er, at det skal være text-mode og kunne sende/modtage filer.

Jeg har selv gode erfaringer med Licq, som kan alt, hvad (jeg synes) man
har brug for. Jeg har med andre klienter som f.eks. GnomeICU og
Everybuddy haft den trælse oplevelse, at nogle af mine beskeder aldrig
nåede frem...

-> Michael Knudsen