ICQ og SpeedStream 2601
Fra : Frank Nørvig

Dato : 19-08-01 09:11

Hej

Jeg har fået mig en SpeedStream 2601 router og den fungerer også udemærket,
men jeg har lidt problemer med ICQ.

Jeg kan godt sende filer til folk på min contact-list, men når de prøver at
sende filer til mig, så får jeg ikke engang et ikon op om at der forsøges at
sendes til mig. Hos afsenderen står der bare connecting...

Jeg har sat ICQ op til at køre med Firewall uden proxy og under "USER" står
den til ikke at bruge proxy men lytte på port 20000 til 20019. På min
Speedstream har jeg sat en "Speciel applikation" op til følgende:
Udgående UDP port start 400 slut 400
Indgående TCP port start 20000 slut 20019

Jeg har hentet en del hjælp fra http://www.turbine.dk/2601/ og fra
dk.edb.internet.udbydere.xdsl men det er åbenbart ikke helt nok.

Er der nogen der kan give et godt råd til hvad jeg ellers kan gøre, eller om
jeg gør noget forkert?

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

(Undskyld kryds-posting'en, jeg hader det selv. Skal aldrig ske igen.)

Fra : SoulWalker

Dato : 19-08-01 10:18

prøv at sætte den til

"use dynamically alocated port numbers (default)"
istedet for.

Det har virket for flere af mine kammerater.

SoulWalker

Fra : Frank Nørvig

Dato : 20-08-01 12:35

Alle tiders, det virkede perfekt. Takker mange gange!

Mvh Frank

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 20-08-01 14:31

> [...]

> Med venlig hilsen
> Frank Nørvig

> (Undskyld kryds-posting'en, jeg hader det selv. Skal aldrig ske igen.)

Jeg har selv sat min op på den måde og ikke fået det til at
virke. Problemet er at routeren skal have trafik fra din pc til en
anden pc (ikke på lan, f.eks. routerens ip) på port 400:udp. Icq laver
ikke trafik på den port på noget tidspunkt og derfor allokerer
routeren ikke port 20000 til 20019 til din pc.

Hvis du kun har din pc på lan siden, så find f.eks. ud af hvilken port
icq bruger og læg den ind i routeren i stedet for udp:400. Jeg kan
ikke huske hvilken port icq bruger, tror omkring 5110:tcp. Check
evt. med netstat.

mvh Bernhard