calendar
Fra : Jesper Harder

Dato : 19-08-01 01:59

Er der nogen der ved, hvor man kan finde en version af standard
Unix-kommandoen 'calendar' til Linux?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 19-08-01 04:36

In article <m3vgjkhnke.fsf@defun.localdomain>, Jesper Harder wrote:
> Er der nogen der ved, hvor man kan finde en version af standard
> Unix-kommandoen 'calendar' til Linux?

Mener du:
cal
?
--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-08-01 05:50

Jesper Krogh skrev:

> Mener du:
> cal
> ?

Nej, det er to forskellige programmer:

#v+
$ whatis cal{,endar}
cal (1) - displays a calendar and the date of easter
calendar (1) - reminder service
$
#v-

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-08-01 05:41

Jesper Harder skrev:

> Er der nogen der ved, hvor man kan finde en version af
> standard Unix-kommandoen 'calendar' til Linux?

Hvis du kører Debian, så

   # apt-get install bsdmainutils

ellers er der link til en pakke med source på

   <http://packages.debian.org/stable/utils/bsdmainutils.html>

// Klaus

Fra : Jesper Harder

Dato : 19-08-01 18:52

nospam2001aug@magnetic-ink.dk (Klaus Alexander Seistrup) writes:

> ellers er der link til en pakke med source på
>
>    <http://packages.debian.org/stable/utils/bsdmainutils.html>

Tak. Jeg fandt også ud af at 'gcal -c' kan bruges som erstatning for
calendar (men det stod først 50 km inde i de 100 km lange info-sider om
gcal).