ridetime??
Fra : Helle Ansine Jensen

Dato : 18-08-01 22:25

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, som ganske begynder, at få lidt rideundervisning
uden at skulle være medlem af en forening/klub.
Derfor vil jeg høre, om nogle i denne gruppe kender et sted i nærheden af
Århus, hvor dette vil kunne lade sig gøre. Og også lidt om prisniveauet. Jeg
skal bare lære så meget, at jeg kan ride på en hest i ganske roligt tempo.
Jeg har været ude at ride før, jeg vil bare ikke være særlig tryg ved at
skulle ride alene uden at få undervisning først.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen Helle.

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 19-08-01 11:57

"Helle Ansine Jensen" <ansine@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har været ude at ride før, jeg vil bare ikke være særlig tryg ved at
> skulle ride alene uden at få undervisning først.

Hej Helle.
Hvor langt fra Århus er du villig til at tage hend for at få dine timer ????
At skulle lære sig at ride er ikke bare noget man gør i en håndevending. Det
krever at du er villig til at give noget af dig selv, og har tid og lyst til
at bruge en del år. En god rideskole vil aldrig lade dig ride på egen hånd
før det er helt sikkert at du klarer at mestre de fleste situationer - også
det at hesten bliver bange og stikker af, og det krever for manges tilfælde
at de har haft jævn undervisning i minst et år - og nogen gange længre tid.
For det er lige som med heste, der findes mange forskellige mennesker og de
af os tobenede som er lidt bange af sig, behøver meget længre tid til at
kunne forholde sig til de forskellige situationer som opstår........
Nå men ikke for at tage modet fra dig :)
Min tante og onkel har oprettet rideklub på deres gård, som ligger lige uden
for Hadsten. Hvis du er interesseret, kan jeg finde ud af hvem du skal
snakke med om ridetimer.
Du kan kontakte mig på ditte@godjenta.com for jeg vil ikke putte et
privatnummer på nettet.
Hilsen Ditte