Tyveri
Fra : Christian Catu

Dato : 18-08-01 15:51

Min kammerat har lige fået stjålet sin bærbare pc'er, og så kom vi til at
snakke om, om en ISP kan logge at den har været brugt på nettet, ligesom fx
man kan tjekke om en mobiltelefon bliver brugt. Er der nogen der ved det?

Catu

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 18-08-01 18:17

"Christian Catu" <catu@spamworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fx
> man kan tjekke om en mobiltelefon bliver brugt. Er der nogen der ved det?

Tja, en ISP kan logge om et givent brugernavn og adgangskode har været på
nettet. Men hvis tyven bruger et andet abonnement på din kammerarts bærbare
computer, så kan de ikke spore det.

/Anders.

Fra : Mikkel T. Kromann

Dato : 18-08-01 20:22

Christian Catu wrote:

> [...]
> man kan tjekke om en mobiltelefon bliver brugt. Er der nogen der ved det?

Jeg mener (men er ikke sikker på) at ethernetkorts MAC-adresser
står i TCP/IP headerne. I så fald vil man kunne spore maskinen,
hvis den har netkort. Sporingen skal i så fald finde sted hvor
der er en rimelig sandsynlighed for at maskinens pakker passerer
forbi.

Mikkel

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 19-08-01 11:09

> [...]
> hvis den har netkort. Sporingen skal i så fald finde sted hvor
> der er en rimelig sandsynlighed for at maskinens pakker passerer

Det hjælper vel ikke noget hvis forbindelsen foretages vha opkaldskortet
(modem).
Du får vel kun MAC-adressen frem hvis forbindelsen foretages vha netkortet,
eller er jeg helt galt på den?

/kenne

Fra : Mikkel T. Kromann

Dato : 20-08-01 20:18

Kenneth Kristensen wrote:

> [...]
> (modem).
> Du får vel kun MAC-adressen frem hvis forbindelsen foretages vha netkortet,

Præcis, kun (ether?)netkort har MAC-adresser. (nogen der ved
noget om token-ring mv... 8*)

Mikkel

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 21-08-01 07:05

> Præcis, kun (ether?)netkort har MAC-adresser. (nogen der ved
> noget om token-ring mv... 8*)

Tokenring netkort har også MAC adresse..