Hvor meget RAM kan win98 "tåle"?
Fra : Lars Vadsholt

Dato : 18-08-01 12:15

Hej

Jeg har iøjeblikket 128MB pc133 RAM siddende i min win98se maskine. Jeg
overvejer at købe 512mb PQI ram, men jeg er lidt i tvivl om win98 kan
håndtere 512+128mb RAM. Nogle gode råd?

mvh
Lars

Fra : Niels Svendsen

Dato : 18-08-01 12:23

98se kan sagtens håndtere de ram du siger (måske kan din bios ikke), men du
får ikke ret meget glæde ud over de 256 (har ikke selv prøvet men set flere
test på sub.)

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Veset

Dato : 18-08-01 12:47

On Sat, 18 Aug 2001 13:15:00 +0200, "Lars Vadsholt"
<vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har iøjeblikket 128MB pc133 RAM siddende i min win98se maskine. Jeg
>overvejer at købe 512mb PQI ram, men jeg er lidt i tvivl om win98 kan

Hej
Jeg startede med 128mb i min maskine, så satte jeg 128 ekstra i, det
gav en del. Fornylig købte jeg en 256mb Veritech, så jeg nu ialt har
512mb, men det gav ikke noget ekstra ydelse. (Blæreværdi)
Men hvad med dit bundkort understøtter det 768mb ram eller mere??
Det er noget med at win98se ikke kan udnytte mere end 256, jeg er dog
ikke helt sikker. Men det kommer også an på hvilke programmer du
bruger, fx Adobe Photoshop skulle vist nok kunne udnytte op til 5gb
ram

mvh
Veset

Fra : Madsen

Dato : 18-08-01 15:04

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> skrev:

> Jeg har iøjeblikket 128MB pc133 RAM siddende i min win98se maskine. Jeg
> overvejer at købe 512mb PQI ram, men jeg er lidt i tvivl om win98 kan
> håndtere 512+128mb RAM. Nogle gode råd?

Genudsendelse for gud ved hvilken gang:

Fra Resource ToolKit:
With this addressing model, Windows 98 allows full use of the 4 GB
of addressable memory space for all 32-bit operating system components
and applications. Each 32-bit application can access up to 2 GB of addressable
memory space, enough to support the largest desktop application."

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 1GB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP>

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 512MB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

Nogle ældre MB (baseret på TX og vist nok også HX chipsæt) kan ikke cache
over 64MB.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-08-01 15:28

Hej Madsen

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse news:TAuf7.7797$Ay1.91580@news000.worldonline.dk...

> Genudsendelse for gud ved hvilken gang:

Du nåede det lige før mig

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Madsen

Dato : 18-08-01 16:15

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:

> Du nåede det lige før mig

Ja og undskyld jeg bare klippe/klistrer fra et af dine tidligere
indlæg, men det er jo så nemt frem for selv at skrive et eller
andet. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.