mere ram?
Fra : egclasen

Dato : 18-08-01 10:13

Hej!
Jeg har en Fujitsu 150 Mhz som er knap 4 år gammel. Den har nu 48 ram, kan
den "bære udnytte" op til 64 ram? hvis jeg altså får fat i edo ram.

Mvh. Ester C.

Fra : Søren Blom

Dato : 18-08-01 14:48

"egclasen" <kaninen@tdcadsl.dk> skrev
> Jeg har en Fujitsu 150 Mhz som er knap 4 år gammel. Den har nu 48 ram, kan
> den "bære udnytte" op til 64 ram? hvis jeg altså får fat i edo ram.

Har du kikke i din manual til Bundkortet, for der er vist ikke rigtig nogen
mulighed for at svare dig ud far det du skriver.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : egclasen

Dato : 18-08-01 22:42

> [...]
nogen
> mulighed for at svare dig ud far det du skriver.

Desværre har jeg ikke mere manualen mere.

Mvh. E.C.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-08-01 22:50

egclasen wrote:

> Desværre har jeg ikke mere manualen mere.

De fleste motherboards understøtter 64 MB, hvis de isættes i
rigtig rækkefølge som par, men luk kassen op, det skal du
alligevel for at sætte ram i, og læs hvad der står

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : egclasen

Dato : 18-08-01 23:30

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> egclasen wrote:
> De fleste motherboards understøtter 64 MB, hvis de isættes i
> rigtig rækkefølge som par, men luk kassen op, det skal du
> alligevel for at sætte ram i, og læs hvad der står

Tak for det. Jeg har også set at jeg kan få EDO ram på Datatel Folehaven 137
Valby. Jeg ved at der er 4 blokke i pc'en nemlig 2 x 8 og 2 x 16 mb ram.
Men er forskellen til at mærke fra 48 MB ram til 64Mb ram? Er det 200 kr.
værd?

Mvh. Ester C.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-08-01 23:40

egclasen wrote:

> Men er forskellen til at mærke fra 48 MB ram til 64Mb ram? Er det 200 kr.
> værd?

Tja, - du ved det, forhåbentlig bagefter

Afhænger helt af anvendelsen, programmer m.v., men jeg kan da huske,
da det var 1.000 kr værd

Fra : egclasen

Dato : 19-08-01 01:28

> [...]

> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - hope always the best

Ja, den er mest til internettet men det gjorde ikke noget hvis den også
kunne spille lidt ældre spil.

Mvh. Ester C.

Fra : Cubus

Dato : 19-08-01 01:14

> [...]
> Men er forskellen til at mærke fra 48 MB ram til 64Mb ram? Er det 200 kr.

Den mindste størrelse ram EDO-ram jeg kan se på Datatels side er 32MB og da
du skal bruge et par og de koster 200 kr. hver må det blive 400 kr. Til gengæld
har du så også 2 x 16 + 2 x 32 MB = 96 MB.

--
Cubus

Fra : egclasen

Dato : 19-08-01 17:45

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gengæld
> har du så også 2 x 16 + 2 x 32 MB = 96 MB.

Ja ja det havde jeg måske overset eller ikke tænkt over (det med 2 blokke ad
gangen) mener du at computeren kan køre "bruge" det antal ram? Ja jeg ved
ikke så meget under overflaen af pc'en.

Mvh.

Ester C.

Fra : Cubus

Dato : 19-08-01 17:48

> [...]
> gangen) mener du at computeren kan køre "bruge" det antal ram? Ja jeg ved

Jeg er overbevist om at den sagtens kan bruge de 96 MB.
Hvis den ter sig mærkeligt bør du som det første tjekke at de nye ram er i orden.

Jeg købte for et par måneder siden et par EDO-klodser samme sted fra hvorefter
maskinen strøg om sig med blå skærme. Efter en ombytning af rammene var der
ingen problemer

--
Cubus

Fra : egclasen

Dato : 21-08-01 09:49

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
hvorefter
> maskinen strøg om sig med blå skærme. Efter en ombytning af rammene var

Tak! Det var rart at høre, jeg vil købe de ram.

Mvh. Ester C.