A7v133/TB1,4/Cooler/Ram??
Fra : Jens.

Dato : 18-08-01 09:12

Min nuværende:
PIII 800 Mhz Boxed
Asus P3B-F
256 Apacer Ram 100Mhz

Kigget mulivis følgende ved IT-butikken:
Asus A7v133 1195,00
Athlon TB 1,4 GHz 1266,00
256 Apacer Ram 133 Mhz 395,00
AMD Cooler Master up to 1,5 165,00

Jeg har været ualmindelig tilfreds med det nuværende. Der er aldrig nedbrud
og jeg har aldrig problemer med de spil jeg ligger ind. Jeg er ikke typen
der piller i min PC. Jeg vil ikke overclocke noget men jeg vil bare have
noget man sætter i sin PC og så kører det hele som en drøm - kan min
opgradering opfylde dette krav??
Er der noget om at AMD er lidt mere ustabil end min nuværende PIII?
Kan jeg roligt købe mit forslag velvidende at det hele passer sammen?.

Mit Grafikkort er et Geforce2 GTS V7700Deluxe.

På forhånd tak.

/Jens.

Cooler

Fra : Jens.

Dato : 18-08-01 09:33

Skal jeg købe den Athlon TB med 266?
Der står det her om den:

"Nyeste generation Thunderbird CPU, dit bundkort skal understøtte 133/266
MHz bus. (altså ikke bare PC133 RAM) Multiplier er 10,5 * 133 MHz. Dit
bundkort skal være med Via KT133A eller AMD760 Chipset.

Specifikationer

Socket A, 128KB Level 1 on-die cache full-speed og 256KB on die level2 cache
full-speed, 0,18u teknologi. Passer sammen med Via KT133A og AMD-760
Chipset. Husk at købe en køler til denne CPU ! Skal bruge en 300Watt PSU"

/Jens.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-08-01 22:00

Ja du skal selvfølgelig købe den med 266 mhz. fsb. og lige et godt råd med
på vejen

Et Asus A7V133 er udmærket (har det selv), men køb da et MB til DDR ram så
får du ægte 266 Mhz. Fsb. når du nu aligevel skal ud at købe ram, for det
koster nogen få hundre kroner mere, dem kan du måske spare på en andet
motherboard, men det kommer helt an på hvilket.

Vil ikke lige pt. anbefale et bestemt motherboard til DDR ram, ved at dem
fra Asus ikke er så gode til at overclokke hvis man skulle få brug for det,
men et alternativ som jeg har høre lidt godt om er et Soltek SL-75DRV til
Kr. 1276,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837922