Højere opløsning i konsollen?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-01 00:32

Hej NG
Jeg har lige installeret den lille (~50mb) Debian distro der står noget om
http://www.linux-world.dk/tutorials/486.php
Den virker egentlig rigtig godt, og det der apt er da vældig smart Men
da der ikke er X med kommer man jo til at savne en højere opløsning i
konsollen. Jeg har prøvet at få lilo til at ændre den til 80x50, men debian
stiller den om til 80x30 under opstarten. Hvorfor gør den lige det, og hvor
ændrer man det?
Nåjo, hvor lidt kan man få en X til at fylde, hvis man nøjes med f.eks.
Blackbox som wm? Det kunne jo være der var plads til det
Pc'en er btw en p90'er med en 85mb hd mountet på / og en 270'er på /usr. Om
det er en fornuftig 'mounting' ved jeg ikke men det virker da Jeg havde
ikke noget kabinet, så det hele er smidt i en øldåseramme :0)

--
mvh Jes Vestervang - ICQ#21146256 - http://the.subnet.dk
Mandrake 7.1 og nu Debian Potato

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 23-01-01 01:29

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> writes:

> Nåjo, hvor lidt kan man få en X til at fylde, hvis man nøjes med f.eks.
> Blackbox som wm? Det kunne jo være der var plads til det

/usr/X11R6 bliver 40164K med FVWM2 på en RH6.2 lader det til...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-01-01 07:40

> [...]

> stiller den om til 80x30 under opstarten. Hvorfor gør den lige det, og hvor

Det som jeg har gjort en overgang var at bruge en mindre font. Men det
kan være at framebuffer support har gjort et udslag der.

Har du SVGATextMode installeret. Den kan sætte på svga-modes mens
maskinen kører. (Det kan endda være at det er den der resetter din
skærm)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-01 20:23

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Det som jeg har gjort en overgang var at bruge en mindre font. Men det
> kan være at framebuffer support har gjort et udslag der.
>
> Har du SVGATextMode installeret.

Det tror jeg ikke, for det er jo en meget skrabet installation.

>Den kan sætte på svga-modes mens
> maskinen kører. (Det kan endda være at det er den der resetter din
> skærm)

Hmm, jeg må hellere tjekke

--
mvh Jes Vestervang - ICQ#21146256 - http://the.subnet.dk