Fil- og printerdeling i win2k
Fra : Sune

Dato : 18-08-01 06:53

Hej

Da jeg lige er skiftet til TDC BB og altså nu connecter til
internettet via win2k's LAN indstillinger har jeg lige et spørgsmål.

Er det rigtigt forstået, at hvis jeg højreklikker på min
LAN-forbindelse og fjerner krydsmarkeringen i fil og printerdeling, at
jeg så intet deler med hverken resten af internettet eller andre TDC
brugere?

Derudover, hvordan er det nu lige at man slår 'share' fra på alle drev
på én gang? Er det virkeligt nødvendigt at skulle ind på hvet enkelt
drev og fravælge share? Og er det overhovedet nødvendigt hvis man har
fravalgt fil og printerdeling?

På forhånd tak
Sune

Fra : F.Larsen

Dato : 19-08-01 18:18

Hvis du har mulighed for det så set et filter på din router på alle netbios
portene, for en sikkerheds skyld så bloker alt ind/udgående trafik på 125-139.

Så vidt jeg husker skal du også fjerne et flueben i netopsætningen der hedder
noget med "tcp/ip over netbios".
se iøvrigt:

http://www.grc.com for tips (dog ikke win2k :=)

--
Flemming
Stop vandviddet http://www.StopCopyDan.dk/

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-08-01 21:37

> [...]
> på én gang? Er det virkeligt nødvendigt at skulle ind på hvet enkelt
> drev og fravælge share? Og er det overhovedet nødvendigt hvis man har

Det burde det ikke være. Hvis der ikke er deling, så er der vel intet
software, der læser listen over shares og åbner for dem?

Mvh. Michael