Passwordbeskyttelse af sider
Fra : Jan Becher

Dato : 17-08-01 23:41

Hej Allle

Jeg har med hjælp her fra gruppen, fået lavet en stump php, som checker for
korrekt login og smider folk til login billedet hvis login er forkert, og
ellers loader brugerens personlige side.

MEN - Nu vil jeg jo også gerne forhindre at brugerne hopper uden om
loginsiden og går direkte til undersiderne, så jeg forsøgte at sætte flg.
ind på undersiderne:
<?php
//check om login ellers smid til loginside
If($login<>"JA" AND $lang=="UK")
{
echo "<meta http-equiv='Refresh' content ='1;URL=startsideuk.htm'>";
}
If($login<>"JA")
{
echo "<meta http-equiv='Refresh' content ='1;URL=startside.htm'>";
}
?>

$login sættes til 'JA' ved korrekt login og $lang er enten 'UK' eller 'DK'
æfhængig af om man kommer fra den danske eller engelske indgang.

Uanset om man er logget korrekt ind, ender man på den danske loginside,
efter at undersiden faktisk er loaded, yderligere åbnes loginbilledet i
samme frame som undersiden, men jeg vil gerne have den åbnet i den
overliggende frame. Jeg har prøvet at tilføje target='framenavn', uden nogen
virkning.

Hvad går galt?

mvh

Jan Becher