Grafikkort med passiv køling....
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 20:31

Hej alle,

Jeg har idag et alm. Leadtek grafikkort med TNT chip.

Nu er jeg i markedet for et nyt og hurtigere kort.
Mine krav er ikke de store til 3D ydelse.
Kortet /skal/ have passiv køling, for jeg gider ikke ha' et kort med
blæser...

Jeg har kig på Matrox G450, idet prisen på ca. 1000,- tiltaler mig

Har du et godt forslag til et kort der max. må koste 1000,- og som er uden
blæser ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kristian

Dato : 17-08-01 20:48

Alle GeForce2 MX skulle være uden blæser...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 20:48

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Alle GeForce2 MX skulle være uden blæser...

Du tager fejl

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 20:50

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Alle GeForce2 MX skulle være uden blæser...

Blot et eksempel på at du tager fejl:
http://www.asus.com.tw/products/addon/vga/v7100pro/index.html

Fra : Kristian

Dato : 17-08-01 21:05

Ok, jeg skrev også "skulle være" istedet for "er", da jeg ikke var sikker på
om det drejede sig om alle kort.

Men nogle af dem er ihvertfald uden blæser...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 21:30

> [...]

> om det drejede sig om alle kort.
>
> Men nogle af dem er ihvertfald uden blæser...

Og bl.a. derfor skrev jeg mit oprindelige indlæg...
Ved du hvilke som er med, og hvilke som er uden.....?

Btw - kig her omkring citat-teknik
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Jakob M

Dato : 18-08-01 00:30

> Har du et godt forslag til et kort der max. må koste 1000,- og som er uden
> blæser ?

Hvad med et 3D Prophet 4500 Retail til 1275,- . Det har godt nok en blæser,
men den er næsten lydløs, jeg kan i hvert tilfælde ikke høre min, medmindre
jeg stikker hovedet helt hen til den. Det der larmer mest hos mig er min
harddisk. Ydelsen er også rigtig god, bedre end et GF2MX.

Mvh
Jakob

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-08-01 08:11

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg stikker hovedet helt hen til den. Det der larmer mest hos mig er min
> harddisk. Ydelsen er også rigtig god, bedre end et GF2MX.

Der er blæser (som /vil/ kunne høres i min PC), og så koster det +1000
kroner

Fra : Kristian

Dato : 18-08-01 13:11

Du kan også bare købe en med blæser og så udskifte blæseren med en mere
lydløs...

Mit grafikkort har som standard en 40x40mm blæser, som jeg har udskiftet med
en Papst 40x40mm fra www.webconsult.dk - nu kan det så godt som ikke
høres...

Du kunne også finde ud af hvor du vil købe dit grafikkort, og så sende dem
en e-mail hvor du spørger dem om hvilke grafikkort de har uden blæsere!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-08-01 16:54

> Du kan også bare købe en med blæser og så udskifte blæseren med en mere
> lydløs...

Jeg ønsker ikke en xtra blæser, da den i mit system /vil/ kunne høres...

> Mit grafikkort har som standard en 40x40mm blæser, som jeg har udskiftet
med
> en Papst 40x40mm fra www.webconsult.dk - nu kan det så godt som ikke
> høres...

Jeg er klar over hvad "så godt som" betyder i mit system, og det ønsker jeg
ikke.

> Du kunne også finde ud af hvor du vil købe dit grafikkort, og så sende dem
> en e-mail hvor du spørger dem om hvilke grafikkort de har uden blæsere!

Det er prøvet - men jeg når (forhåbentligt!) ud til et meget bredere
publikum denne vej, end ved at spørge de utalligt mange forhandlere en efter
en...
Jeg har iøvrigt prøvet, og det typiske svar er enten "det ved jeg ikke"
eller "nej desværre, lige den model geforce 2-mx vi sælger er med blæser"...

Anyhow - nu har jeg bestilt et Pixelview Geforce-2 MX200 (32mb med tv-out)
som jf diverse sites og tests er uden blæser...
Er det ikke tilfredsstillende, så sælger jeg det (med behørigt tab *suk*) og
købere t Maxtor G450...

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-08-01 16:18

> [...]
> blæser...
>
> Jeg har kig på Matrox G450, idet prisen på ca. 1000,- tiltaler mig

Du har fundet kortet!

Hvis du ikke har de store krav til 3D ydelse er der absolut ingen vej uden
om Matrox.

Matrox er skam udemærkede til 3D men kan ikke konkurrere på performance med
de bl.a. GeForce.

Hvis vi undtager specialkort til +10000,- DKR så findes der ikke noget med
en bedre billedkvalitet.

Hvis billedkvalitet er vigtig for dig bør du holde dig fra GeForce, da det
absolut kun er for folk hvis primære brug er spil.

Claus

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-08-01 19:09

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp@ofir.dk> wrote in message

> Hvis vi undtager specialkort til +10000,- DKR så findes der ikke noget med
> en bedre billedkvalitet.

Det var dyrt
Keller