Partitioner
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-01-01 20:22

Hej NG,

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan ændre en partitions størrelse?

Jeg har en partition "/var" på 250MB og en partition "/xxx" på 800MB.
Jeg vil gerne "bytte om" på de to partitioners størrelse, uden at slette
noget på "/var" partitionen. "/xxx" er tom, så det er ligegyldigt med den.
Jeg har prøvet at kopiere "/var" til et andet directory, men den skriver
noget med "omitting directory". Hvad gør jeg??

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 20-01-01 22:12

Tonni Aagesen wrote:
> Jeg har prøvet at kopiere "/var" til et andet directory, men den skriver
> noget med "omitting directory". Hvad gør jeg??

man cp

(Også kaldet RTFM.)

--
Lars Kongshøj

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-01-01 23:57

Hej igen,

Opgaven blen løst med lidt Midnight Commander og linuxconf

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Mr. Funny

Dato : 20-01-01 21:48

On Sat, 20 Jan 2001 19:21:58 -0000, Tonni Aagesen <delphin@worldonline.dk> wrote:
> [...]
>Jeg har prøvet at kopiere "/var" til et andet directory, men den skriver
>noget med "omitting directory". Hvad gør jeg??

Retter mount points i /etc/fstab ? evt. med fsconf eller et
andet smart program til den slags.

- Chano Andersen