Cookie *kun på en side!*
Fra : Niels Skovmand

Dato : 17-08-01 18:26

Hej!

Hvordan kan jeg sætte en cookie således at den kun kan læses på 1 side,
netop den, cookien blev sat på.. Kan det overhovedet lade sig gøre..?

På forhånd tak!

Niels Skovmand.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-08-01 18:39

In article <3b7d5392$0$42473$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Niels
Skovmand" <woodman@wman.dk> wrote:

> [...]
> Hvordan kan jeg sætte en cookie således at den kun kan læses på 1 side,
> netop den, cookien blev sat på.. Kan det overhovedet lade sig gøre..?

Hvis du har placeret din side i et selvstændigt katalog, kan du i cookien
fortælle, at den kun gælder for dette katalog, men måden det gøres på
nøjagtigt, afhænger af, hvilket scriptssprog du bruger.

Perl:
$mycookie = cookie(-name=>'navn',-value=>\%array,-path=>'/dit/katalog');
print header(-cookie=>$mycookie);

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen