BILKA computere
Fra : onix

Dato : 17-08-01 16:58

Hej NG !

Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

FX nedenstående !!!

Mycom PC 1000 MHz
Hvorfor vente til i morgen, lån f.eks. kr. 4999. Betal i 72 mdr. kr. 127 pr.
måned.
Vent 6 mrd. med at betale første gang

AMD Athlon 1000 MHz processor, 256 MB ram (PC 133), MSI K7T Turbo bundkort,
20 GB harddisk, 52x speed cd-rom, 32 MB Savage4 AGP Grafik (shared), 1 ledig
slot, 16 bit lyd onboard, tastatur, mus, 12 mdr. HotLine. Excl. WIN og
monitor.

kr. 4999,00

- Udsolgt. Leveres igen 16.08.01 -
Føj til huskeseddel

MVH
nærig computerkøber der har en gl. compaq P150 !

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-08-01 17:18

"onix" <3kantsomr@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:9ljeuf$1f07$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG !
>
> Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
> hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

Min ex. kone havde en Mycom fra Bilka og der var aldrig nogle problemer med den.
Selv har jeg en 17" Mycom skærm og den fungerer upåklageligt.

Forvent dog ikke at få den vilde vejledning ang. PC´eren i Bilka, men min erfaring er at deres PC´ere er udemærket og så er de billige. Ang. servicen så er Bilkas service ang. evt. rep./fejl/reklamation m.v. udemærket.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-08-01 17:59

"onix" <3kantsomr@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> FX nedenstående !!!
>
> Mycom PC 1000 MHz
> Hvorfor vente til i morgen, lån f.eks. kr. 4999. Betal i 72 mdr. kr. 127

Tjaaa hvorfor betale i dag når du er heldig og kan få lov til at betale det
dobbelte over de næste 6 år.
Hvem drømmer ikke om at gå og betale af på en totalt ud dateret computer om
6 år?
Jeg vil gerne være fri!

> [...]
ledig
> slot, 16 bit lyd onboard, tastatur, mus, 12 mdr. HotLine. Excl. WIN og

Gårsdagens computer, men dog med en cpu der fx er større end hvad jeg sidder
her med, men harddisk og grafikkort er helt yt efter dagens standard. Kommer
an på om du selv vil bygge/ombygge på et senere tidspunkt, for hvis det er
meningen så glem den!
Bemærk uden monitor, det giver to tusind oven i, og for 7.000 (eller 12.000
som det nok bliver over de næste 6 år), kan du gøre et bedre køb MANGE
steder, fx BJ Trading.
Men det er jo en flot farvebrochure, og Bilka er jo så billige, badr!

> - Udsolgt. Leveres igen 16.08.01 -
> Føj til huskeseddel

Interessant ?

> MVH
> nærig computerkøber der har en gl. compaq P150 !

Du trænger nok til en opdatering hvis du bruger din computer til andet at
kikke på Bilka hjemmeside. Prøv evt http://www.aldi.dk

Holdningen til at købe computer i Bilka, Brugsen og Aldi - tja mere positiv
end 2tal, Expert, Fona og Fredgaard, men ellers ikke specielt positivt. Du
får hvad du betaler for ikke mere. Bilka & Co er IKKE billigere end så mange
andre, ugens tilbud fx LiteOn 1212B brænder til 986 kr, andre steder fåes
den til 799 kr, men så får man ikke en ugentlig farvebrochure (fyldt med
varer hvor mange er udsolgt) med i købet.

> --
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-08-01 19:13

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> [...]
> dobbelte over de næste 6 år.
> Hvem drømmer ikke om at gå og betale af på en totalt ud dateret computer om

Helt enig. Også dybt godnat efter min mening.
Om 6 år er alt jo alligevel glemt når vi snakker computere.
Allerede om 3 år er den nærmest forældet.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-08-01 19:22

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
> Helt enig. Også dybt godnat efter min mening.
> Om 6 år er alt jo alligevel glemt når vi snakker computere.
> Allerede om 3 år er den nærmest forældet.

Joo...men der er jo ikke alle der står med så mange penge på en gang. Og så
er afbetaling jo nærmeste den eneste løsning.

Skulle jeg købe noget på afbetaling så ville jeg vælge en så kort
tilbagebetalings periode som jeg har råd til. For 6 år _meget_ lang tid på
en PC´er.

Men det billigste er at kontakte sin egen bank for at låne pengene da
bankerne vist ligger omkring 12-15% p.a. hvor dem som lever af afbetaling
ligger over 30% p.a.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 17-08-01 19:28

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev:

> Joo...men der er jo ikke alle der står med så mange penge på en gang. Og så
> er afbetaling jo nærmeste den eneste løsning.

Det er selvfølgelig rigtig nok, men 6 års afdrag på computerudstyr
er helt hen i skoven efter min mening.

> Skulle jeg købe noget på afbetaling så ville jeg vælge en så kort
> tilbagebetalings periode som jeg har råd til. For 6 år _meget_ lang tid på
> en PC´er.

Enig.

Jeg synes at have hørt noget om at Bilka's pc'er har dårlige bund-
kort, men tidligere indlæg i tråden tyder jo så på at Mycom måske
er ganske udmærket.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : -* edmundo *-

Dato : 17-08-01 20:46

> Jeg synes at have hørt noget om at Bilka's pc'er har dårlige bund-
> kort, men tidligere indlæg i tråden tyder jo så på at Mycom måske
> er ganske udmærket.

Nu er der et MSI-bundkort i denne her og det er ihvertfald et kvali-mærke.

Edm...

Fra : Madsen

Dato : 17-08-01 20:48

"-* edmundo *-" <edmundo@"nospam"sol.dk> skrev:

> Nu er der et MSI-bundkort i denne her og det er ihvertfald et kvali-mærke.

Okay. Det var jeg ikke klar over.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-01 22:20

Jeg undre mig bare over et K7T Turbo

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6330+V3.0

Har sharet grafik og kun en ledig slot til bage ?????

Tror nu ikke det er med det bundkort som onix skriver, der er et eller andet
som ikke passer ved det .........

Fra : Gizmoduck

Dato : 17-08-01 20:59

On Fri, 17 Aug 2001 20:27:52 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg synes at have hørt noget om at Bilka's pc'er har dårlige bund-
>kort, men tidligere indlæg i tråden tyder jo så på at Mycom måske

jeg købte en mycom 450 mhz for et par år siden...og der var der
problemer med netop bundkortet, med det samme den blev bare lidt varm
(efter at den blev sat til i en brandvarm sal til et computerparty)
brændte der et eller andet af i den, så netkort ikke fungerede i
den...det var i hvert fald hvad de tilstedeværende supernørder fandt
ud af ;)
og de sagde det var bundkortet der var noget skrammel!

men udover det var det da en fin computer :)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Esben

Dato : 17-08-01 21:41

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> [...]

> Men det billigste er at kontakte sin egen bank for at låne pengene da
> bankerne vist ligger omkring 12-15% p.a. hvor dem som lever af afbetaling

Lever bankerne ikke af afbetalinger?

--
Esben

Fra : Kong Kent

Dato : 18-08-01 01:37

> Joo...men der er jo ikke alle der står med så mange penge på en gang. Og

> er afbetaling jo nærmeste den eneste løsning.

Nej, men du giver selv svaret:

> Men det billigste er at kontakte sin egen bank for at låne pengene da
> bankerne vist ligger omkring 12-15% p.a. hvor dem som lever af afbetaling
> ligger over 30% p.a.

Præcis. Det er bare med at gå ned i banken og sige: "Jeg skal bruge 10.000
kr. til en ny computer, og jeg vil afdrage dem over 2 år" og vupti så står
man med 10 af de store sedler.

Et smut inden B.J. Trading og www.edbpriser.dk burde give en computer med
dobbelt så mange kræfter i forhold til den lamme computer Bilka reklamerer
med + en skærm oveni! Så bank, dernæst edbpriser.dk og B.J. Trading og lidt
selvbyg og man er godt kørende.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Mogens

Dato : 17-08-01 18:45

On Fri, 17 Aug 2001 17:58:14 +0200, "onix" <3kantsomr@ofir.dk> wrote:

>Hej NG !
>
>Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
>hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

Hej

Maskinerne er sikkert udemærkede, men hvad nu hvis der går
noget i stykker alligevel ? Bilka har jo ikke noget værksted.
De er nødt til at sende maskinen et eller andet sted hen og
det kan godt tage lang tid. ( Meget Lang Tid )

Du kan bygge en PC, eller få en bygget i en lille computerbiks
til næsten samme pris og med lige præcis de specifikationer
som du har brug for.

Mvh Mogens

Fra : Christian Bak

Dato : 17-08-01 20:32

Hejsa.

Mine erfaringer med Bilka's computere er kun gode, men de er ikke specielt
billige i forhold til hvad du kan få så mange andre steder, og deres
afbetalings-ordning er helt elendig. Så tror jeg bedre det kan betale sig at
købe en computer i f.eks. Electronic World, hvor de i øjeblikket har
"Rentefrit udsalg", hvor du kan låne penge uden renter, men mod et gebyr på
ca. kr. 25/md. Deres computere er heller ikke specielt billige, men hvis du
absolut vil betale det af over så lang tid, så er pengene hurtigt tjent ind
på det billige lån.
Deres butik er godt nok stærkt underbemandet, så det er svært at få fat i
noget vejledning, men jeg har flere gange haft brug for deres
reparationsservice på elektronikprodukter, og har aldrig haft nogen
problemer.

Christian

Fra : Thomas Jari

Dato : 20-08-01 17:27

>f.eks. Electronic World, hvor de i øjeblikket har
> "Rentefrit udsalg", hvor du kan låne penge uden renter, men mod et gebyr

> ca. kr. 25/md.

Det kan man også i Bilka.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-01 22:25

Bilka's pc'er er udmærket til prisen, jeg fortrækker dog selv at samle en

det er 100% sikkert at det er bedre at vælge en bilka pc frem for en
mærkevare som for eks. en Compaq som er noget være møj...

Fra : Micki

Dato : 18-08-01 08:25

Mine svigerforældre købte en computer i Bilka for et par år siden. Den er
simpelt hen så ringe. De har ikke haft andet end problemer med den og selv
om den har været til rep. indenfor garantiperioden er den oprindelige fejl
ikke rettet. De har virkelig dårlig service på det punkt og det er nok til
at jeg
vil fraråde dig til at købe der.
Desuden er det jo oftest de billigste dele de kan komme i nærheden af som
der bliver sat i Mycoms maskiner...

Hvis du skal købe et færdigt system så køb evt. i Computer City - der kan du
også købe på afbetaling. Rentefrit i 6 mdr. eller et md.gebyr på 45,- over
12
eller 24 mdr.

Men hvis du selv har styr på stumperne så køb på nettet og saml selv!!

- Micki

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-08-01 14:26

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil fraråde dig til at købe der.
> Desuden er det jo oftest de billigste dele de kan komme i nærheden af som

Alle computerforhandlere har vel solgt en skrammel maskine og ud fra alle de
positive indlæg kan jeg ikk se nogen farve ved at købe den i Bilka.
Udover naturligvis den personlige vejledning og den hurtige
"fix-det-lort-jeg-lige-har-fucked-op" service. Men udover det - no problemo
:)

Mvh.: Peter Jensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-08-01 21:52

He he, hvilken fejl ??

Nu er det jo sådan at de fleste (ukyndige) tror at det er computeren som er
i stykker hvis der er fejl i softwaren som let kan være selvforskyldt.

Fra : Micki

Dato : 19-08-01 16:04

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> He he, hvilken fejl ??
>
> Nu er det jo sådan at de fleste (ukyndige) tror at det er computeren som
er
> i stykker hvis der er fejl i softwaren som let kan være selvforskyldt.

Nu er jeg tilfældigvis ikke ukyndig... Problemet er at computeren sjædent
starter korrekt op (når at gå i stå inden den starter Windows op). Det lyder
lidt som om det er harddisken der stiger af men det kan jo også være en fejl
fra bundkortets side eller RAM'en...

Hvordan kan fejl i softwaren være selvforskyldt? Det er ikke mig der har ud-
viklet Windows!

- Micki

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-08-01 00:10

Okay nu skrev jeg heller ikke at du ikke var kyndig

Det er fulstendig rigtigt at det ikke er dig som har lavet windows *G* Hvis
Microsoft skulle betale erstatning til alle som har købt deres produkter med
fejl så var de gået konkurs for længe siden, for der er ikke en windows som
der ikke er fejl i, der kommer jo hele tiden fejl rettelser (service
release) *Smiler*

Jeg har pc'er som ikke kan li win95, win98, win98 SE, men hvor win ME køre
tilfredsstilende.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-08-01 08:26

On Fri, 17 Aug 2001 17:58:14 +0200, "onix" <3kantsomr@ofir.dk> wrote:

>Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
>hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

Alt efter hvad du skal bruge den til er den da meget fin.
Jeg ville aldrig selv købe den. Jeg bygger selv mine PC'er så jeg kan få
det bedste hardware muligt for de penge jeg har til rådighed.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-08-01 18:52

Snippet en del...

> AMD Athlon 1000 MHz processor

OK, selvom den snart er lidt uddateret...

> , 256 MB ram (PC 133)

Garanteret det BILLIGSTE man kan få for penge!

> , MSI K7T Turbo bundkort,

Det kan ikke passe NOGEN steder! Der er 6 PCI slots, 1 AGP og 1 CNR slot...
Der er tale om et andet MB, der må være mere end et tilbage efter den
mini-konfiguration...

> 20 GB harddisk

Garanteret billigste Maxtor eller Conner eller andet mærke der er redet ind
på en kamelryg...

> , 52x speed cd-rom

Som ikke holder i længden... Kender en som har købt Mycom... CD og Diskdrev
er SKOD! Som næsten alt andet i Bulka...

> , 32 MB Savage4 AGP Grafik (shared),

Superskodkort!

Desuden står der noget om onboard lyd... Det dur efter min mening ikke til
andet end til CDafspilning...

Alt i alt vil jeg fraråde på det kraftigste at man køber noget som en PC i
bilka, ISÆR hvis der er tale om deres egne mærker (Mycom)... Jeg kender et
par stykker som bådefør og nu har købt Mycom, og generelt yder de elendigt
pga af alle de ringe komponenter de er bygget op af.

Jonny.

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 19-08-01 19:36

Helt enig. Bortset fra det med onboard lyd. Jeg har selv et Soltek SL-75KAV
bundkort med onboard lyd og det lyder udmærket både i spil og med Cd
afspilning, med et par Logitech X2 højttaler.

Mvh. Lars.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-08-01 21:35

> [...]

> par stykker som bådefør og nu har købt Mycom, og generelt yder de elendigt
> pga af alle de ringe komponenter de er bygget op af.
**********************

Eneste problem jeg ser med BILKA pc'ere og andre
varehusmaskiner KAN være, at grafik og lyd er SHARED..
Dette betyder, at den æder af RAM til grafikkort og evt. lyden.

Dette bør undgåes.

ON-board lyd er der som sådan ikke noget i vejen med.
Gratis lyd til samme pris...

Iøvrigt er det ofte kendte mærkevare som er i maskinerne,
måske ikke 7200 omdr. harddiske eller Plextor brændere,
men generelt fejler elektronikkens kvalitet intet.

Iøvrigt er du næsten sikker på at få en maskine,
som virker, dvs. delene er produceret i så mange maskiner,
at fejlene burde være opdaget, inden de når dig...
Bygger du selv kan du være endog meget uheldig,
hvis ikke man kender til chipsettene's svagheder osv....

MVH

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-08-01 22:15

> ON-board lyd er der som sådan ikke noget i vejen med.
> Gratis lyd til samme pris...

Ved ikke hvor du lever, men alle de steder jeg har set, både forhandlere og
grossister får du lov til at betale for lyden, selvom den er onboard...

Jonny.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-08-01 23:43

> Ved ikke hvor du lever, men alle de steder jeg har set, både forhandlere
og
> grossister får du lov til at betale for lyden, selvom den er onboard...

****************

Ikke hos os.

Onboard lyd på bundkort oversvømmer markedet,
hvorfor prisen er ens.

MVH

Fra : Fenris

Dato : 24-08-01 11:06

From "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> came:

>Eneste problem jeg ser med BILKA pc'ere og andre
>varehusmaskiner KAN være, at grafik og lyd er SHARED..
>Dette betyder, at den æder af RAM til grafikkort og evt. lyden.
>Dette bør undgåes.

Enig. Koblet med et billigt bundkort, og billig-mærke
processor, kan man nemt tro at man lever op til et spils
krav, og alligevel komme i hakke-helvede.
Ram er som en anden nævnte også det billigste der findes
på markedet...

>Iøvrigt er det ofte kendte mærkevare som er i maskinerne,
>måske ikke 7200 omdr. harddiske eller Plextor brændere,
>men generelt fejler elektronikkens kvalitet intet.

Der har jeg, så vidt jeg selv er klar over, ingen problemer
haft, men...

> [...]
>Bygger du selv kan du være endog meget uheldig,
>hvis ikke man kender til chipsettene's svagheder osv....

Bull!
Da jeg ville installere et operativsystem (Win98dk2) på min
helt nyindkøbte Mycom fra Bilka var der BSoD's fra det øjeblik
jeg satte cd-rommen i maskinen! End ikke da jeg udskiftede al
ram hjalp det. Selv idag kan jeg ikke starte maskinen normalt
op - jeg SKAL køre trinvis bekræftelse, ellers fryser den inden
WinGUI'en...!

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-08-01 23:17

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i

> Garanteret billigste Maxtor

Hvad mener du skulle være galt med Maxtor harddiske?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Thomas Jari

Dato : 20-08-01 19:39

> Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
> hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

Fundet på mycom's site:

CPU AMD K7 Thunderbird 1000 MHz
Bundkort MicroStar MS - 6340 K7TProM Bulk
RAM 256 MB SD-RAM PC-133 SpaceWalker
Harddisk Maxtor, 20 Gb, U-ATA100 5400 Rpm.
CD-Rom Aopen, 52 x Speed
Software
Grafikkort On board
Modem
Lydkort On board, AC97
Kabinet 3003-8 300 W
Floppy 1,44 Mb ALPS
Køler Cool-TI/8/1100 TITAN
Tastatur Chicony Win-98
Mus Logitech PS/2 2 knaps

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-08-01 22:21

> Bundkort MicroStar MS - 6340 K7TProM Bulk

Det bliver det ikke bedre af... Så er det MicroATX og kun med mulighed for
200 MHz FSB. Sjovt nok nævnes der ikke noget om onboard VGA på
www.msi.com.tw men det er nok forbeholdt OEM markedet.

Jonny.

Fra : Thomas Jari

Dato : 21-08-01 22:45

> Det bliver det ikke bedre af...

Det var heller ikke min pointe. Prøvede bare at give et overblik over hvad
vi snakkede om.

Mvh
Thomas Jari

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 21-08-01 12:56

On Tue, 21 Aug 2001 23:45:20 +0200, "Thomas Jari"
<thomas@jari.adsl.dk> wrote:

>Det var heller ikke min pointe. Prøvede bare at give et overblik over hvad
>vi snakkede om.

Vil du ikke godt undlade at dato og tids kneppe denne gruppe.

/*Svend

Fra : Thomas Jari

Dato : 21-08-01 21:21

> Vil du ikke godt undlade at dato og tids kneppe denne gruppe.
>
> /*Svend

Sorry!!! Nyt system. Tak for reminderen

Thomas Jari

Fra : Henning

Dato : 19-08-01 20:53

> [...]

>Hvad er jeres holding til Bilka computere ? De er trods alt billige, men
>hvad er jeres holdning prisen taget i betragtning ?

I glemmer alle eet væsentlig punkt! Software! Det er ikke alle, der
har fri adgang til styresystemer, officeprogrammer, spil osv. Der er
faktisk nogen, der foretrækker at have orden på licenserne, med
dertilhørende support.
Så derfor - træk 1000,- - 1500,- ud af Bilka-maskinen (eller hvor I
køber den henne), som ellers ville ryge til software. Så er det svært
at bygge selv til samme pris! Opgradering osv - det er ikke alle der
går og bygger om hver og hver anden dag.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-08-01 21:03

In article <v160ot8tmp3n872bkpvcbdrn3mh9qkmulr@4ax.com>, Henning wrote:

> [...]
> Så derfor - træk 1000,- - 1500,- ud af Bilka-maskinen (eller hvor I
> køber den henne), som ellers ville ryge til software.
Jeg paster lige fra det originale indlæg: "Excl. WIN og monitor."
Og hvis man er selvbygger, er man vel også klog nok til at installere Linux. :)

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-08-01 00:16

Linux nej tak ..! det er jo ikke alt som kan køre på Linux, en skam for det
er et udmærkede system.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-08-01 00:18

Det har du fulstændig ret i, mener nu også det er ok med en Mycom til prisen