ndre permissions
Fra : Morten Skarsholm Ris~

Dato : 20-01-01 14:13

Er der en smart måde at ændre permissions på alle filer i et dir. incl. alle
subdirs. Hvis jeg f.eks vil ændre alle dirs med chmod 777 og alle filer i disse
til chmod 666.

På forhånd tak

Morten

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 20-01-01 14:30

On Sat, 20 Jan 2001 13:13:29 +0000 (UTC), Morten Skarsholm Risager wrote:
>Er der en smart måde at ændre permissions på alle filer i et dir. incl. alle
>subdirs. Hvis jeg f.eks vil ændre alle dirs med chmod 777 og alle filer i disse
>til chmod 666.

$ find . -type d -exec chmod 777 {} \;
$ find . -type f -exec chmod 666 {} \;

(det kan sikkert gøres smartere)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-01 19:58

Den 20 Jan 2001 13:29:49 GMT skrev Michael Lyngbøl:

>$ find . -type d -exec chmod 777 {} \;
>$ find . -type f -exec chmod 666 {} \;
>
>(det kan sikkert gøres smartere)

Ofte kan det klares med

chown -R go=u .

Det forudsætter blot at ejeren står til 7 hhv. 6.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".