mutt
Fra : Niels Andersen

Dato : 20-01-01 11:17

Som sagt i en tidligere tråd er jeg på jagt efter et godt mail-program, og
er nu ved at kigge på mutt.
Jeg har problemet med nogle ting jeg egentlig tog for givet, og vil nu
spørger om det overhovedet kan lade sig gøre, inden jeg bruger timer på at
finde ud af hvordan.

Jeg har flere IMAP-konti jeg skal holde styr på. Fx. "niels" og "webmaster"
på "server.com". Jeg skal kunne sende fra både "niels@server.com" og
"webmaster@server.com". Når jeg besvarer en email må afsender-adressen meget
gerne blive sat alt efter hvilken konto den oprindelige email er modtaget
på.

Nogle folders har flere tusinde mails. Hver gang jeg går ind i en mappe
henter den ALLE headers. I Outlook Express tager det få sekunder at finde de
nye, fjerne dem der er slettet osv. Kan det ikke fungere lidt bedre i mutt?

Og så småtingene...

Når jeg går ind i mutt spørger den "CRAM key for niels@mail.server.com:" -
kan jeg ikke få den til at lade være med det? Jeg gider altså ikke svare på
det samme spørgsmål hver gang jeg går ind i mutt...

Når jeg går UD af mutt spørger den "Move read messages to /home/niels/mbox?
([n]/y):" og det skal den selvfølgelig ikke! Kan jeg ikke godt undgå det
spørgsmål?

Jeg har én gang svaret ja til ovenstående ved et uheld. Kan jeg få de emails
på plads igen? *snøft*

Mvh.

Niels Andersen

Fra : omic+usenet1@fys.ku.~

Dato : 20-01-01 12:46

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> [...]
> gerne blive sat alt efter hvilken konto den oprindelige email er modtaget

I din '~/.muttrc':

folder-hook niels my_hdr From: niels@server.com
folder-hook niels my_hdr Organisation: Niels' organisation
folder-hook niels my_hdr Reply-To: niels@server.com
folder-hook webmaster my_hdr From: webmaster@server.com

o.s.v.

Du skal selvfoelgelig have nogle mailbox'e ved navn '~/Mail/niels' og
'~/Mail/webmaster' - og saa maaske noget ala

mailboxes ~/Mail/niels ~/Mail/webmaster

ligeledes i din '~/.muttrc'. Saa kan du skifte med 'c' inde fra mutt.

Vh,

Ole Michaelsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 20-01-01 14:43

On 20 Jan 2001 12:45:51 +0100, omic+usenet1@fys.ku.dk wrote:

>I din '~/.muttrc':

Eller:

set reverse_name # use my address as it appears in the
# i am replying to

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];