Køb af nyt MB/CPU/Ram
Fra : Jens.

Dato : 17-08-01 14:46

Min nuværende:
PIII 800 Mhz Boxed
Asus P3B-F
256 Apacer Ram 100Mhz

Kigget mulivis følgende ved IT-butikken:
Asus A7v133 1195,00
Athlon TB 1,4 GHz 1266,00
256 Apacer Ram 133 Mhz 395,00
AMD Cooler Master up to 1,5 165,00

Jeg har været ualmindelig tilfreds med det nuværende. Der er aldrig nedbrud
og jeg har aldrig problemer med de spil jeg ligger ind. Jeg er ikke typen
der piller i min PC. Jeg vil ikke overclocke noget men jeg vil bare have
noget man sætter i sin PC og så kører det hele som en drøm - kan min
opgradering opfylde dette krav??
Er der noget om at AMD er lidt mere ustabil end min nuværende PIII?
Kan jeg roligt købe mit forslag velvidende at det hele passer sammen?.

Mit Grafikkort er et Geforce2 GTS V7700Deluxe.

På forhånd tak.

/Jens.

Fra : raven

Dato : 17-08-01 15:17

On Fri, 17 Aug 2001 15:46:05 +0200, "Jens." <cow-one@sol.dk> wrote:

>Min nuværende:
>PIII 800 Mhz Boxed
>Asus P3B-F
>256 Apacer Ram 100Mhz

Har du tænkt på, at 8x133=1064 MHz ?
det er en oplagt mulighed for en lidt gammel cpu.

Jeg læser på http://www.overclockers.com under CPU Database hvor du
selekter Intel PIII 800

så ser du, at Vcore på 1.7 til 1.85 volt er tilstrækkeligt herfor.

Der er endda 2 med PB3-F der kører 1066, ved 1.80 volt og en ved 1.70
volt.
Sådanne spændinger kan lade sig gøre med standardkøleren, især hvis du
tilføjer en kabinet blæser, der blæser kold luft ind på køleren.

Den narrestreg koster ikke meget !!

mvh

John

Fra : raven

Dato : 17-08-01 16:32

Jeg glemte: du bør naturligvis købe noget pc133 sdram apacer til det
forsøg.

John

Fra : Jens.

Dato : 17-08-01 16:35

Alt det du skriver "raven" siger mig ikke et dyt
Jeg har intet forstand på V-core eller hvad det nu hedder. Derfor er jeg
nødt til bare at have noget der virker - hver gang.
Men jeg mener at kan læse at dit foreslag giver min PC noget mere kraft
Men tak for henvisningen, nu må jeg jo se snart at lære noget om PC når det
står for næsen af mig.
/Jens.